לקראת שבת פרשת דברים – חזון, ט' באב:
א. מנקים את הבית כרגיל, ללא שפשוף ומירוק והברקת חלונות; פורסים מפות מכובסות על השולחנות, אך בני אשכנז לא מחליפים המצעים, אא"כ כבר השתמשו בהם לפני ר"ח. לכבוד אורחים יש מתירים להציע מכובסים.
ב. אם קונים פרחים לכבוד כל שבת – אין להימנע אף לשבת זו (אבני ישפה).
ג. תספורת וגילוח אסורים גם לבני ספרד (שלא להיכנס לתשעה באב כשהוא חגיגי). קציצת ציפורניים: נחלקו הדעות אם נאסרה בכל תשעת הימים. ולכל הדעות מותר לקצצן בערב שבת (ראה נוב"י קמא יו"ד, צ"ט). וכן, כשחל ת"ב בשבת מותר לקצצם לכבוד שבת חזון (משנ"ב תקנ"א, כ), והיינו למי שרגיל לקצצם בכל ערב שבת (א"ר ויד אפרים, וכה"ח, מ"ח).
ד. רחיצה לכבוד שבת וחפיפה (לבני אשכנז): בעש"ק "חזון" – לדעת המשנ"ב רק פניו ידיו ורגליו בחמים ושאר הגוף בפושרים (כל שלא נהנים מחמימות המים), ואבר אבר (היינו לדעת הגרי"ש אלישיב זצ"ל כשבמשך כל הרחצה איבר אחד מחוץ למים), וכן חפיפת הראש בחמים, וכל זה בלא סבון. אבל כבר הורו הפוסקים שכאשר השיער שמן ומלוכלך וגם כשהגוף אינו נקי – מותר אף בסבון פשוט (לא שמפו + קונדישינר) ובמים חמים לפי הצורך – כך הורני הגרי"י פישר זצ"ל, שהרי גם ביום ת"ב עצמו הותר להתרחץ להסרת הלכלוך כל שאינו לתענוג.
[חפיפה בער"ש חזון כשחל בח' באב, יש לחפוף בחמים, לכתחילה, לפני חצות היום ובדיעבד, גם לאחר חצות (ביאור הלכה תקנא סוף סעיף ט"ז), ויש שהתירו רחיצה לש"ק כמו בכל ער"ש (הגר"מ פיינשטיין והגר"א הענקין זצ"ל).
טבילה במקווה: הרגיל בכל ע"ש לטבול במקווה – מותר גם היום, בצוננים, ואם אינו סובל אלא חמים או שאין אלא מקווה של חמים – טובל אף בחמים, אך יזהר לטבול ולצאת מיד (תוספות חיים על חיי אדם קל"ג, ל"ו וכה"ח שם).
ה. מותרת טעימת מאכלי בשר: לבני אשכנז – בתנאי שפולטים, לבני ספרד – אף בבליעה, אך רצוי אחרי חצות היום.
ו. בגדי שבת: מנהג ארץ ישראל ועפ"י הגר"א, לובשים כרגיל (שלא כהרמ"א שיש להשאיר בגד אחד של חול), ולובשים מכובסים אפילו לא הוכנו (דעת הגרח"פ שיינברג זצ"ל, כדבריו: "לא מסתבר שיהיה אסור בגד מכובס לכבוד שבת"), ולדעת האגרות משה, כשאין מכובסים מותר אף כתונת חדשה לכבוד ש"ק; אמנם, לדעת הגר"נ קרליץ זצ"ל יש להחמיר בזה אף לבר מצוה ולחתן. וראוי להתלבש סמוך לשבת .
הערה: בני ספרד יכינו בגדים לתשעה באב, היינו בלבישתם לזמן מה, ולדעת הגר"ע יוסף זצ"ל יש להכין אף גרביים ובגדים תחתונים. לא הכינו – יכינום בשבת כנ"ל.