"מעשרות סיג לעושר" (אבות ג', י"ג)
מעשה מעניין ביותר סיפר הגאון רבי מרדכי גנוט שליט"א בעל לוח 'דבר בעתו', לעורך גליון 'במשנת הפרשה' הרב יעקב שלמה שיינברגר (המעשה פורסם גם בתוספת התורנית של עיתון 'המבשר'):
בליל שב"ק פר' לך לך שנת תשס"ד חלם הגר"מ גנוט כי הוא נכנס להיכל אחד, וראה שיושבים שם שלוש גדולי עולם שהיארצייט שלהם בסמיכות זה לזה (חודש חשוון ותחילת כסלו) הלא המה הגאונים מרן גאב"ד טשעבין, מרן רבי איסר זלמן מלצר ומרן החזון איש, זצ"ל. וביקשו ממנו שיגיד להם דבר חידוש…
סיפר הגר"מ – "מרוב תדהמה והלם ניסיתי להיזכר באיזה קושיא מהגרעק"א וכדו', אך הם ביקשו ממני שאגיד דבר חידוש משלי. ביקשתי מה' שיעזור לי, ובאותו רגע נצנץ במוחי פשט נפלא במאמרם ז"ל (תענית ט.) עשר תעשר – בשביל שתתעשר, וכה אמרתי בפניהם:
"יש לומר: 'בשביל' הוא מלשון 'שביל ודרך', דהיינו שיתן את המעשר בשמחה והנאה, באותו דרך ושביל שעושה פעולות שמביאים לו עשירות, שעושה זאת בשמחה והנאה… שמעו הגאונים זצ"ל את הפירוש וקילסוהו, ואז נתעוררתי משנתי וראיתי והנה חלום…".
מוסיף הגר"מ גנוט ומספר: "כאמור היה זה בליל שב"ק פר' לך לך. עבר שבוע ויום אחד, ביום ראשון פר' חיי שרה נזדמן לי להיות אצל הג"ר אפרים פישל שטיין שליט"א במח"ס אוצר אפרים, וביקשתי ממנו שיראני מאוצרו הטוב במה שאסף וליקט על הפסוק של 'עשר תעשר'.
"פשפשתי ומצאתי בין עשרות פירושים ציטוט מספר 'פרדס שאול' להגרש"מ מוויערשוב זצ"ל (זכה להסתופף בצל הרה"ק השפת אמת מגור זי"ע), שפירש ממש את אותו פירוש שאמרתי בחלום, ומסיים על זה בספר הנ"ל בסוגריים בזה"ל: "ונתגלה לי בחלום הלילה"…