וברש"י כתב: "ויברך אותם משה" - אמר להם: יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם ויהי נועם ה' אלהינו עלינו וגו', והוא אחד מי"א מזמורים שבתפלה למשה. מבואר מרש"י שאמר משה רבינו את הפסוק "ויהי נועם" (תהלים צ,יז) והמשיך לומר את מזמור "יושב בסתר" (תהלים צא).
והנה כתוב בזוהר (פר' נח ח"א סב.) שכל יום שובת הגיהנם את הזמן שישראל מתפללים ג' תפילות, וכתוב שם שכל תפילה היא שעה וחצי נמצא שכל יום שובת הגהינם ארבע וחצי שעות,
ובמגלה עמוקות (ואתחנן אופן קכז) עושה חשבון שבשבוע שובת הגיהנם 51 שעות, משום שבששה ימים שובת 27 שעות [6 X 4.5] ובשבת עוד 24 שעות, נמצא שהגיהנם בוער בשבוע רק 117 שעות.
ובספר תהלים עם פי' כרם חמד (לרבי יהודה לייב רבינוביץ שליט"א, מזמור צא) מביא את ה"מגלה עמוקות" הנ"ל וכתב שלכן "כל האומר שיר השירים ניצול מדינה של גיהנם" (א"ה - לא מצאתי מקור למאמר זה), משום שבשיר השירים יש 117 פסוקים .
ומוסיף שם שבמזמור "יושב בסתר" יש קי"ב תיבות, ובכפילת פסוק "אורך ימים" שבסוף המזמור, שיש בו ה' תיבות, הרי קי"ז תיבות, נמצא שהמזמור הזה מכוון כנגד השעות שדולק הגיהנם, ואולי לכן אומרים במוצ"ש מזמור זה, זולת כשיש יו"ט באמצע שאז אין קי"ז שעות שהגיהנם בוער, לפי שביו"ט אין רשעים נידונין בגיהנם, ע"כ.
(קב ונקי)
והנה כתוב בזוהר (פר' נח ח"א סב.) שכל יום שובת הגיהנם את הזמן שישראל מתפללים ג' תפילות, וכתוב שם שכל תפילה היא שעה וחצי נמצא שכל יום שובת הגהינם ארבע וחצי שעות,
ובמגלה עמוקות (ואתחנן אופן קכז) עושה חשבון שבשבוע שובת הגיהנם 51 שעות, משום שבששה ימים שובת 27 שעות [6 X 4.5] ובשבת עוד 24 שעות, נמצא שהגיהנם בוער בשבוע רק 117 שעות.
ובספר תהלים עם פי' כרם חמד (לרבי יהודה לייב רבינוביץ שליט"א, מזמור צא) מביא את ה"מגלה עמוקות" הנ"ל וכתב שלכן "כל האומר שיר השירים ניצול מדינה של גיהנם" (א"ה - לא מצאתי מקור למאמר זה), משום שבשיר השירים יש 117 פסוקים .
ומוסיף שם שבמזמור "יושב בסתר" יש קי"ב תיבות, ובכפילת פסוק "אורך ימים" שבסוף המזמור, שיש בו ה' תיבות, הרי קי"ז תיבות, נמצא שהמזמור הזה מכוון כנגד השעות שדולק הגיהנם, ואולי לכן אומרים במוצ"ש מזמור זה, זולת כשיש יו"ט באמצע שאז אין קי"ז שעות שהגיהנם בוער, לפי שביו"ט אין רשעים נידונין בגיהנם, ע"כ.
(קב ונקי)