בכיריים ובתנורים שבימינו ישנן פעולות שונות המחשיבות אותם כ'גרופה וקטומה', ומתירות את השהיית הקדרה מערב־שבת, כגון כיסוי האש באמצעים שונים, עליהם נלמד בעתיד, אי"ה. היתר נוסף שהתירו חכמים באיסור 'שהייה' מכונֶה 'טוּחַ בְּטִיט', דהיינו, סתימת פי התנור בטיט, באופן שהרוצה להפוך את הגחלים שבתוכו צריך להסיר את הטיט תחילה, ובין כה וכה יזכר ששבת היא, וימָּנע מהפיכת הגחלים. והפוסקים דנים בנוגע לכפתורֵי הדלקת האש בכיריים שבימינו, האם יש בכיסויָם, בנעילתם, או בהסרתם, אחד משני היתרים אלו - 'גרופה וקטומה' ו'טוח בטיט': לדעת האגרות־משה והגרי"ש אלישיב, כיסוי הכפתורים או נעילתם אינם מחשיבים את הכיריים ל'גרופה וקטומה', וכן כתב האור־לציון אף לענין הסרת הכפתורים; וגם הגרש"ז אויערבך והגרי"ש אלישיב כתבו בנוגע להסרת הכפתורים שקשה להקל ולהחשיבהּ כ'טוח בטיט'. והגר"ש וואזנר צידד להקל בין בהסרת הכפתורים ובין בנעילתם, אך כתב שלמעשה אין מתירים שלא לכסות את האש עצמהּ. ולאידך גיסא - לענין כיסוי הכפתורים מלבד כיסוי האש - דעת הגר"מ פיינשטיין שיש להחמיר ולכסות אף אותם, אולם לדעת הגרש"ז אויערבך, האור־לציון והגרי"ש אלישיב, די בכיסוי האש בלבד.
[ביאורים ומוספים למשנה ברורה מהדורת 'דרשו', 25]