- היחס המיוחד שמעניקים ב'דרשו' לכל 'לקוח'
העולם מחולק בדרך כלל בין האנשים והארגונים שאתה צריך אותם, לבין האנשים והארגונים שצריכים אותך. אם תנסה להתקשר לארגון שאתה צריך אותו, כמו בית חולים למשל, רוב הסיכויים שתצטרך להמתין על הקו לא מעט זמן עד שתקבל מענה ראוי. לעומת זאת, אם תתקשר לחברה מסחרית שמחזרת אחרי הלקוחות, יענו לך באופן מיידי ובצורה אדיבה במיוחד.
לפי הכלל הזה, 'דרשו' אמור היה להיות המקום האחרון שבו יענו לך לטלפון. הארגון הרי לא מבקש ממך כסף, הוא מציע לשלם לך, אם תצטרף לאחת התוכניות. הביקוש הוא עצום, אנשים מכל העולם פונים, ורבים מאוד מצטרפים מדי יום.
ובכל זאת ב'דרשו' עונים לכל אחד במהירות שיא, היחס אדיב במיוחד, והשירות יוצא דופן באיכותו…
כבר בתקופת העבודה הראשונה שלי ב'דרשו' הבנתי שאצלנו הפונים הם 'לקוחות פוטנציאליים'. למרות שאנחנו כביכול 'לא צריכים אותם', בפועל ההתנהלות והיחס לכל פונה היא כמו ל'לקוח כבד' שאנחנו לא רוצים לאבד אותו חלילה וחס בגלל מענה איטי ומסורבל מדי.
בהמשך הבנתי שזה מגיע מתוך מקום של הערכה עמוקה ללומדי התורה באשר הם. ההוראה שאנחנו מקבלים היא לכבד! לכבד את לומדי התורה בכל דרך אפשרית. זה הבסיס לכל הפעילות הענפה של 'דרשו', וזה סוד ההצלחה הגדולה של הארגון לחולל מהפכות של ממש ולהרבות לימוד תורה וכבוד שמים.
- הדייקנות והירידה לפרטי פרטים
כמנהל חשבונות וכחשב שכר ב'דרשו', אני מתפעם בכל פעם מחדש מרמת הירידה לפרטי פרטים בכל הקשור לניהול החשבונות ושאר הפעילויות של הארגון. הכל רשום, מתועד ומתויק. הארגון מתנהל כמו עסק לכל דבר, ויש כאן בעצם 'פשט' חדש בברכה שמברכים 'לעסוק בדברי תורה'…
- ההשפעה האדירה שמחולל הארגון בכל רחבי העולם היהודי…
אולי זה נראה קצת מובן מאליו, ובעצם כל ילד יודע ש'דרשו' מחולל מהפכה של ממש ברחבי העולם, אבל בכל זאת אי אפשר לדבר על הדברים שמהם התלהבתי במקום העבודה שלי, ולא להזכיר את הפירות הנפלאים שיוצאים מהעבודה הזאת.
מורי ורבי כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א מרחמסטריווקא התייחס לנקודה הזאת בעת שנשיא 'דרשו' ביקר במעונו. הוא אמר אז שבמשך שנים הוא חשב והיפך בדעתו איך אפשר לעודד בחורים שילמדו משנה ברורה, כי כל בחור חייב ללמוד הלכה אבל בפועל קשה מאוד לעודד את הבחורים לעשות זאת, עד שבא 'דרשו' והצליח במקום שאף אחד לא הצליח קודם לכן, להכניס את הלימוד של המשנה ברורה כלימוד יומיומי של רבבות מעם ישראל, ובכללם גם אלפי בחורים.
היום, המושג של לימוד 'דף היומי בהלכה' הפך למושג בסיסי ויסודי. כל אחד יודע שיהודי לא יכול באמת לעבור יום בלי ללמוד הלכה ולהרגיש טוב עם עצמו. כל יהודי שיש לו יראת שמים, יש לו גם שאיפה חזקה בלב להצטרף ללימוד הזה שתופס את כלל ישראל, ולדעתי המהפכה הגדולה שאנחנו רואים היא רק קצה הקרחון. המהפכה האמיתית והעמוקה הרבה יותר היא עצם ההחדרה של המושג הזה של לימוד הלכה כלימוד בסיסי יומיומי, לכל שדרות הציבור. תמיד למדו הלכה ב"ה, היו רבים שלמדו הלכה, אבל היו אנשים שהלימוד הזה פחות דיבר אליהם. היום המצב שונה, כולם רוצים ללמוד, חלק עושים עם הרצון הזה מעשה בפועל ולומדים באמת, ואחרים עדיין לא עשו את הצעד הזה, אבל הם בדרך לשם, כי במודעות שלהם ובתת ההכרה הם כבר יודעים ומבינים שאי אפשר להיות 'יהודי טוב', בלי ללמוד הלכה באופן תמידי ויומיומי.
- ההרגשה שאני חלק מאותה מהפכה…
מעבר להתלהבות שלי מעצם ההצלחה האדירה של 'דרשו' לחולל כזאת מהפכה תודעתית, שמזה אני מתלהב כמו כל יהודי אחר ששמח לראות ולשמוע על ריבוי לומדי התורה ב"ה, יש לי כאן גם את החלק האישי. אני שמח ומודה להקב"ה שנתן לי את הזכות להיות חלק קטן מהמכונה האדירה הזאת, שמייצרת עוד ועוד תורה בישראל. נכון שאני נמצא באגף של המספרים והחשבונות, אבל עדיין, הנוכחות שלי כאן מסייעת למפעל האדיר הזה להתקיים, ועל זה אני לא מפסיק להודות להקב"ה.
- ההערכה והפידבקים שאנחנו מקבלים בחזרה
אני חושב שאי אפשר לסיים את השיחה הזאת בלי להזכיר גם את היחס החם והאוהד שאנחנו מקבלים מהציבור. אני נתקל בזה גם בעבודה, אבל לא רק. גם באוטובוס, בבית הכנסת, בשמחות משפחתיות ובכל מקום שאני פוגש בו אנשים ושומעים שאני עובד ב'דרשו', אנשים מגיבים בהערכה אמיתית, מהללים ומשבחים את מפעלותיו הכבירים של הארגון הזה. אשריהם ישראל שיודעים להכיר טובה, וגם אני בתוכם, מכיר טובה לארגון שחולל מהפכה גדולה בהרבה מאוד בתים בישראל, ובכללם גם בבית הפרטי שלי אשר בו חנן אותי השי"ת.