"וְנָתַן לִי לֶחֶם לֶאֱכֹל" (בראשית כ"ח, כ')
במקרים רבים העוברים עליו בחיים, רואה האדם במוחש שאם יסמוך על עצמו, לא יגיע למאומה. שהרי כדי שהדבר ייצא לפועל, צריכים 'לארגן' שאדם פלוני יגיע בדיוק למקום פלוני, ובדיוק בשעה פלונית, ואם כן בוודאי שאין בכוחו של בשר ודם לעשות זאת. – היחיד שיש בכוחו לגלגל את העניינים בצורה זו, הוא אך ורק השי"ת, ולכן אם נסמוך את עצמנו עליו בכל מאת האחוזים, הוא יוכיח לנו שהיה לנו על מי לסמוך.
לא פעם מזדמן לשמוע בעת ששידוך נגמר על הצד הטוב – ששני הצדדים מתפעלים איך קרה שבדיוק ברגע שאבי הבת היה צריך לראות את הבחור/החתן, עבר זה לפניו, ובדיוק כשהיו צריכים לעשות כך, התרחש כך, וכו' וכו'. ההתפעלות נגרמת מפני שהאדם מן השורה בוודאי אינו יכול לעשות זאת! וכי הוא שליט על העולם? אבל מי שיודע שיש לו אבא בשמים, שבכוחו 'להזיז את העניינים' בדיוק כפי שהוא רוצה, ושיהיה הכל לטובתנו, אדם כזה אין מאושר ממנו!
הסיפור שסיפר הגר"ש לוונשטיין נסוב על אדם שהיה צריך לקבל סכום כסף מסוים מהביטוח הלאומי. הוא הגיש להנהלה את כל המסמכים הדרושים כדי להוכיח שהוא אכן זכאי למלגה זו, אך משום מה אנשי הביטוח הלאומי לא האמינו לו, וחשדו שהוא מזייף וממציא בדותות כדי להוציא מהם את הכסף. על מנת לאמת את הדברים החליטו לשגר אליו בודק מיוחד על מנת שיעמוד על מצבו הכלכלי. והנה, יהודי זה היה חסיד גור, ובדיוק באותו יום הלך לכ"ק האדמו"ר ה'לב שמחה' זצ"ל, שנתן לו תפוח כמנהג גור.
נו, מה עושה חסיד נאמן המקבל תפוח מהרבי שלו? מגיע הביתה, ומחלק את הפרי ל- 12 חלקים שווים, על מנת שכל ילד מ- 10 ילדיו, יאכל את התפוח של הרבי, וכן הוא ורעייתו. רצה הקב"ה, מגלגל כל הסיבות, ובדיוק ברגע שבו חתך האב את התפוח ל- 12 חתיכות קטנטנות, עמד הבודק בפינה נסתרת וצפה אל תוך הבית, לראות מה נעשה שם… והנה הוא רואה שבבית זה מחלקים תפוח אחד לכל כך הרבה חתיכות, כדי לתת לכל ילד… הוא כמובן לא הבין שמדובר בתפוח מיוחד במינו, לא ידע בכלל מי זה ה'לב שמחה' ומה היא חסידות 'גור'; הוא ראה דבר אחד: שהתפוח מחולק ל- 12 חתיכות! חזר מיד לשולחיו בהנהלת הביטוח הלאומי והודיע שהאיש שביקש את המלגה הוא אכן עני שבעניים, והראיה – שהוא נאלץ לחלק תפוח אחד לכל ילדיו…
אז האם בשר ודם היה יכול לפעול את כל ה'גלגלים' – שהפעילו את רצונו של השי"ת??? שבדיוק באותו יום יילך החסיד לרבי, ובדיוק באותו רגע שהבודק נמצא יחתוך את התפוח, וכו' וכו'. הלא ברור שרק הקב"ה מסוגל לעשות ולגלגל את הכל בצורה זו…
(קול ברמה 318)