חציית כביש ברמזור אדום
ברחוב חזו"א בעיר בני ברק יש 2 רמזורים חדשים שנעשו לאחרונה, אך יש בנ"א שמזלזלים בהם ועוברים ברמזור אדום להולכי רגל. לידיעת אלה החוצים באור אדום את הכביש: הנכם מסכנים חייכם ואת חיי ילדינו, וח"ו במקרה ויקרה אסון לא תוכלו לומר "ידינו לא שפכו את הדם הזה". ישנם במקרים שאדם מבוגר חוצה את הכביש באור אדום, וילדים קטנים עוברים אחריו בלי לשים לב מהו מצב הרמזור, ורכבים עוצרים ברגע האחרון עם בלימה. ידוע מגדולי ישראל, שלא חצו כביש באור אדום גם בשעות המאוחרות של הלילה – כדאי שאלה שזילזלו בזה, יראו לקבל על עצמם לא לסכן חיים של אחרים. ויפה שעה אחת קודם.
מ. שוורץ בני ברק
דרך קלה ופשוטה להגיע להר הזיתים
מזה מספר שנים שהייתי חוששת מלעלות לקברים של הורי וקרובי משפחתי הטמונים בהר הזיתים. לעיתים, אפילו לא ביום ה'יארצייט', אם אנחנו לא מצליחים לארגן הסעה ממוגנת, וזאת למרות שבשנתיים האחרונות לא נזרקו כלל אבנים שם ולא נופצה אף מצבה. בימים כמו יום ההילולא של ה'אור החיים' הק' הייתי עולה להר הזיתים, ומנצלת את ההזדמנות לעלות לקברים של הורי ומשפחתם הקבורים שם. לאחרונה התוודעתי לקו חדש של חברת אגד, מספר קו 84, שפועל מתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת, ועד לפיסגת הר הזיתים. הקו שכמובן ממוגן ומאובטח פועל בתדירות די גבוהה, כל 45 דק' יוצא אוטובוס לכל כיוון. כשביררתי מי עומד מאחורי היוזמה הזו, התברר לי שהנהלת מועצת בתי העלמין ירושלים, יזמה את הקמת הקו בשיתוף עם חברת אגד. לשבחם יאמר, שבזכות הקו הזה אני עולה לקברי הצדיקים ובני המשפחה לפחות פעם או פעמיים בשבוע. וכדי לא להיות בחינת אל תמנע טוב מבני המשפחות שנמנעים לעלות להר או להשתטח על קברי הצדיקים הטמונים שם, ביקשתי לפרסם זאת לתועלת הרבים.
ש.לוין ירושלים
עולם חסד נבנה. נקודה למחשבה!
הציבור שלנו התברך בעסקני ציבור בכל תחום, שעוזרים ומסייעים, נותנים את זמנם, קושרים קשרים במקומות הנכונים ועוזרים בכל מה שאפשר. בציבור היקר שלנו זה כבר הרגל, צריך משהו? מבררים מי העסקן הנכון, מרימים טלפון ודברים מסתדרים.
בתחום הרפואי זו עזרה של ממש. אנשים טובים בכל בית חולים ובכל ענין רפואי, עם לב חם לכל פונה. כשמתבוננים בדבר העצום הזה, מתמלאים ברגש: מי כעמך ישראל!
חלקם פועלים ללא כל תמורה, להקל ולסייע לאחים בעת מצוקה, ובכל שעות היום נכונים לסייע.
ברצוני להעיר את תשומת לבכם לנקודה שאולי לא כולם חושבים עליה.
העסקן הרפואי לפעמים נחלץ לעזרה בשעות לא שעות, מפעיל קשרים, שובר את הראש מי יכול לסייע, מרים טלפונים, נותן מזמנו שעות ומשקיע מאמצים אדירים. זה לא קל. לא תמיד הוא יודע למי סייע. מגיע לו לפחות לדעת שהדברים הסתדרו… אינני מדבר על 'תודה רבה' שמשום מה נראה שזה מובן מאליו העזרה והסיוע, כי כך הורגלנו, אבל לפחות תדאגו לעדכן אותו שהכל בסדר… בסה"כ הוא גם אדם, בדרך כלל עם לב גדול, והוא עושה את זה עם כל הלב, הוא לפחות רוצה לדעת שעמלו היה שווה, שהמצוקה הסתדרה.
לא תמיד האנשים ערניים לזה. פשוט תרימו טלפון לאותו אחד שאמש הפעלתם אותו ותגידו: 'הכל בסדר, תודה רבה!' אל תשאירו במתח. הקפצתם אותו באמצע עיסוקיו, הוא נחלץ למענכם, השתמשתם בקשריו ובכישוריו והכל בשבילכם. צריך להיות אנושיים ולעדכן שהכל בסדר. זה עוד מגיע לו…
תחשבו על זה!
מ. י. ל.
ראו נא להזדרז: מול שעון החול
רצינו להציע בפני הציבור הרחב מע"ג בימה זו, נקודה חשובה למחשבה, הראויה להתייחסות ראויה ולטיפול נכון.
ובמה הדברים אמורים?
"גנזך קידוש השם" עוסק שנים רבות בגביית עדויות מפי ניצולי תורה שומרי תורה ומצוות. התיעוד המרשים שנמצא בארכיון חשוב מאין כמותו, לדורנו בכלל ולדורות הבאים בפרט.
אנו יוצאים בקריאה לבני משפחות של ניצולים: שעון החול אוזל! אנו כמעט ברגע האחרון שבו עוד ניתן לשמוע את קולם של עדי הראיה להתמודדות בני עמנו מול הצוררים.
צוות התיעוד של "גנזך קידוש השם" עומד לרשותכם!
ניתן לפנות למשרדנו: 03-5703018
דואר אלקטרוני: [email protected]
גנזך קידוש השם