בעלון דברי שי"ח, שהתפרסם במהלך החנוכה האחרון, מובאת סגולה חדשה מאת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, וכך היה המעשה: יהודי אחד הגיע לבית רבינו, וביקש את ברכתו בעניין של 'שלום בית', לאחר שבביתו שררה מחלוקת קשה וכבר באו מים עד נפש. רבינו שליט"א המליץ לו ללמוד את 'פרק השלום', ואמר שיש בכך סגולה מיוחדת להכנסת השלום בבית.
והדגיש לו מרן הגר"ח כי בש"ס ישנם שני 'פרק השלום', האחד במסכת יבמות, והאחר בסוף מסכת דרך ארץ זוטא, ואמר לו "כוונתי לפרק השלום שבסוף מסכת דרך ארץ זוטא" (מופיע בש"סים אחרי המסכתות הקטנות שמגיעו אחרי מסכת עדויות ופרקי אבות).
להלן מספר ציטוטים חלקיים מתוך פרק השלום: חזקיה אמר: אמר הקב"ה: "הואיל ושנאו ישראל את המחלוקת ואהבו את השלום, ונעשו חנייה אחת – הרי השעה שאתן להם את תורתי". ועוד אמר חזקיה: "מותר לומר לשון הרע על בעל מחלוקת, שכן נתן הנביא אמר לבת שבע "ואני אבוא אחריך ומלאתי את דבריך", והלא שם מדובר על שדיברו בגנותו של אדוניה בן חגית שהתנשא לאמור אני אמלוך.
ועוד אמר חזקיה: "גדול הוא השלום, שכל מצווה שבתורה כתוב בהן: "כי תראה"; "כי תפגע"; "כי יקרא"; "כי תבנה". כשבאה המצווה לידך אתה זקוק לעשות. אבל השלום מה כתיב בו? "בקש שלום ורדפהו", בקשהו ממקומך ורדפהו במקום אחר".
"ואמר רבי: כל השקרים אסורים, ומותר לשקר בשביל להטיל שלום בין אדם לחברו".
"אמר רבי יהושע בן לוי: אמר להם הקב"ה לישראל – אתם גרמתם להחריב את ביתי ולהגלות את בניי, היו שואלים בשלומה ואני מוחל לכם". ועוד אמר ריב"ל: "ומי שהוא אוהב שלום ורודף שלום ומקדים שלום ומשיב שלום הקב"ה מורישו לחיי העולם הזה והעולם הבא".
ובזכות השלום נזכה לגאולה השלמה במהרה, כמו שאמר רבי יוסי הגלילי אומר: "גדול הוא השלום שבשעה שמלך המשיח נגלה לישראל, אין פותח אלא בשלום שנאמר: "מה נאוו על ההרים רגלי מבשר משמיע שלום".