הזמן המסוגל מהזוהר שאדם יתפלל על מזונו

י' תשרי- קס"ו קס"ז א'
הורדת השיעור לצפיההורדת השיעור לשמיעה

האם מספר אנשים יכולים ליטול ידיים ביחד באותם המים?
נטל ידיו ונגע בו אדם שאין ידיו נטולות האם צריך ליטול שוב?
נטל ידו אחת ונגע בה בשנייה האם צריך ליטול שנית?
כל זה ועוד בשיעור המרתק בדף היומי בהלכה
מאת הרב אריה זילברשטיין שליט"א


סימן קס"ו סעיף א'

– דין הפסקה בין בציעה לנטילה –

הסמכת הסעודה לנטילה | מהו השיעור שצריך להסמיך? | יתפלל על מזונו קודם הסעודה | מנהג אמירת מזמור "ה' רועי לא אחסר"

מבואר בגמ' בברכות "תכף לנטילה סעודה" דהיינו, שצריך להסמיך את הסעודה לנטילת הידיים, ונחלקו השיטות עד כמה, ומבואר שלכתחילה ראוי להסמיך מה שיותר את הסעודה לנט"י, ואדם ששהה ביו נט"י לסעודה שיעור של הילוך כ"ב אמה, ביטל דין זה, ויש שיטה הסוברת ששהייה לא נחשבת להפסק אם אינו עוסק בדברים אחרים אלא שותק, וגם אם מדבר דיבור מועט אינו נחשב להפסק, ועי"ז מקיים את הדין של תכף לנטילה סעודה, וה"מ לכתחילה, אבל בדיעבד, אם שח שיחה מרובה בין נט"י לסעודה, כל עוד שלא הסיח דעתו משמירת ידיו, הנט"י עלתה לו וא"צ לחזור וליטול שנית.

מביא המ"ב בשם הזוהר, שראוי לאדם להתפלל על מזונו קודם הסעודה, ואם שכח להתפלל לפני נט"י, שיתפלל אחרי נט"י לפני המוציא.

המ"ב אומר, שיש שנוהגים לומר "מזמור לדוד ה' רועי לא אחסר" ולכתחילה ידחה את זה עד אחרי המוציא.

סימן קס"ז סעיף א'

מקום וזמן הבציעה ומי הוא הבוצע –

משום כבוד הברכה צריך לבצוע את הפת במקום שנאפה היטב, ונחלקו השיטות היכן הוא המקום שנאפה היטב, ויבואר בשיעור הבא בעז"ה.

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן