הטור (יו"ד רצ"ז) מביא מח' ראשונים האם מותר לצאת לציד עם סוס כשמנהיג ביחד כלבים, מצד איסור של כלאי בהמה, משמע שעצם הציד עם כלבים מותר.
אולם בשו"ע או"ח (שטז,ב) מביא מהאור זרוע שאסור לצוד בכלבים משום מושב לצים.
וז"ל האור זרוע (ח"ב הל' שבת סי פג ס"ק יז): מיהו אומר אני המחבר שכל מי שצד חיות בכלבים כעין שהעכו"ם עושין שלא יראה בשמחת לויתן, דאמרי' פ"ק דע"ז "ובדרך חטאים לא עמד" בקנגיון שלהם ופירש"י קנגיון צידת חיות ע"י כלבים שכל מעשיהם לשם שמחה ושחוק ודוגמתו בשחיטת חולין וכי משה קניגי היה, ואמרי' בויקרא רבה פרשת ויהי ביום השמיני פרשת ר' פנחס בהמות ולויתן הם קניגין של צדיקים לעתיד לבוא, כל מי שלא ראה קניגי של אומות העולם בעוה"ז זוכה לראותן לעתיד לבוא".
דבר מענין על ענין של ציד, נמצא בס' שלטי גיבורים (לר' אברהם הרופא פמ"ט דף נא) שה"ליפארי" הוא אבן הנמצא בארץ ליביאה וסגולתו הוא שמי שנושא אותו בזמן צידת חיות, אז החיה שמבקשים הכלבים והציידים לצוד אותה, באה במרוצה עד האיש אשר האבן עליו ונראת כמתחננת לפניו כאילו הוא אדון ופטרון לה.