האם צריך לשרוף חמץ שנפסל מאכילת אדם ?

א' חשון תש"פ - סימן תמ"ב- סעיף ב'

הורדת השיעור לצפיההורדת השיעור לשמיעה


השיעור המרתק בדף היומי בהלכה
מאת הרב אריה זילברשטיין שליט"א



באיזה אופן צריך לבער חמץ שנפסל מאכילת כלב?ומהי 'מלוגמא שנפרכה'?שיעור הלכה מעניין במשנה ברורה חלק ה' סימן תמ"ב סעיף ב' במסגרת לימוד 'דף היומי בהלכה'

חמץ שנפסל מאכילת כלב, כגון, פת שנתעפשה, או מלוגמא שנפרכה, ומבאר המ"ב, שמדובר בתחבושת העשויה מקמח ותאנים וכיו"ב, שאדם לועס ונותן ע"ג המכה, אם הוא נפסל לפני פסח, הדין הוא, שאפשר לקיים אותו בפסח ולא צריך לבערו מן העולם, ומוסיף המ"ב, שצריך לומר שהחמץ הזה נפסל מאכילת כלב לפני פסח, אבל אם כשהגיע פסח החמץ היה ראוי לאכילת כלב, אע"פ שבפסח עצמו הוא נפסל מאכילת כלב, צריך לבער אותו, כיוון שבשעה שחל זמן איסורו, עדיין היה עליו שם חמץ.

עוד אומר המ"ב, שצריך לומר דווקא נפסל מאכילת כלב, אבל נפסל מאכילת אדם, לא מספיק, וראוי הוא לחמץ עיסות אחרות, ולכן צריך לבער אותו אפילו אם הוא נפסל מאכילת אדם לפני פסח.

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה

פוסטים נוספים