שאלה: לפעמים קורה שקונים מוצר בצרכניה והוא נמצא פגום, ומתקשרים לשירות הלקוחות של חברת הייצור ומתלוננים, והחברה נותנת פיצוי – בדרך כלל ביותר משווי המוצר. האם זו ריבית?
תשובה: הדבר מותר, כיון שהלקוח שילם לבעל החנות, ואילו הפיצוי הוא מהחברה המייצרת, ואין זו ריבית מהלוה – מקבל הכסף. זאת ועוד, שבדרך כלל הפיצוי ניתן גם אם קנו באשראי באופן שהכסף עדיין לא הגיע לצרכנייה, והפיצוי הוא כדי לשמר את האמון של הלקוחות, לפצות על עגמת הנפש ולשמור על שמה הטוב של החברה.