את הקידוש בליל שבת וביום השבת יש לערוך 'במקום סעודה', כלומר, בסמוך לאכילת סעודה; ונחלקו הפוסקים לענין היוצא מן המקום שבו קידש טרם הסעודה, ושב אליו לאלתר, אם צריך לשוב ולקדש חמת ה'הפסק' שבשינוי מקומו. ולהלכה – אין לשוב ולקדש, אך לכתחילה יש להקפיד מאד שלא לצאת ממקומו בין הקידוש לסעודה. והחפץ־חיים והחזון־איש נהגו שלא לצאת מהחדר שבו קידשו אף לצורך נטילת הידים לסעודה, אולם בכף־החיים כתב שיציאה זו אינה נחשבת ל'הפסק' בין הקידוש לסעודה, כיון שהיא מצורכי הסעודה, וכן מובא בשם הגרש"ז אויערבך שהמנהג להקל בזה. ובדומה לכך הורה הגר"נ קרליץ, שיציאה ממקום הקידוש כדי לברר דבר מה בקשר לסעודה אינה נחשבת להפסק, ואין לקדש שנית. ובאופן שחלק משומעי הקידוש נותרים במקום הקידוש – הורה הגר"ח מוולוז'ין שאין יציאתם של האחרים נחשבת להפסק, כדין היוצא ממקומו באמצע הסעודה כאשר חלק מהסועדים עמו נותרים במקומם, שיציאתו אינה נחשבת להפסק בסעודה (ראה שו"ע קעח, ב). [שו"ע רעג, ג, ומשנ"ב, יב; ביאורים ומוספים דרשו, 15 ו־17]
האם מותר לצאת מִמְּקוֹם הקידוש לפני הסעודה?
הגה"ק מפיאסענצא זיע"א: "חג הפסח בחינת אהבה, לפי שהאדם מרגיש בעליל את כל מצוות הפסח"
לשם מצת מצוה
ימי ניסן הגדולים...
ליל סדר מוצלח, תלוי מאד ברמת ההכנה...
השנה יהיה רגוע:
מרגישים אבודים מול הבלגן? התחילו בפינוי!
עשה חניית ביניים בניו-יורק, אך ורק כדי להתפלל במנין!
כור ההיתוך הישיבתי
"הלו, אתה, למה לא קמת בזמן? מישהו צריך אותך!"
בהחלטה של רגע החליף הנהג את המספר ל-402!
ה'שירות החשאי'...
הכרת הטוב על הלוואה, האם זה מותר?
"עד דלא ידע" - השנה עושים את זה נכון!
חבילות של עשרת אלפים דולר צנחו על הדלפק. "איי דונט בליב איט", אמרה הפקידה ומיהרה לטלפון...
"מבצע! במקום ארבעים – שישים שקלים לקילו"!!
תענוג ווינאי מוגזם...
"המוכר בדק את תוצאות ההגרלה וברק עלה בעיניו..."
"אני מתלבט לרגע להיכן יכול היה להעלם האשראי, ואז - נקישה בחלון..."
"המלצתי בחום על הנהג האדיב. טעות קטנה אבל קריטית עשיתי..."
קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה