מהלכות 'הוצאה' הנוגעות לביגוד
* חֲפָתִים, המשמשים לרכיסת הלולאות שבשרוולי החולצה – הורו הפוסקים שנחשבים כחלק מהחולצה, ומותר לצאת עמם בשבת לרשות הרבים, למרות שאינם מחוברים לבגד.
* אסור לאשה ללכת ברשות הרבים בשבת, כשהיא נעולה בנעליים שטרם וידאה כי הן מתאימות למידתה. ובדיקת הנעליים בחנות בטרם רכישתן – די בה כדי להתיר את ההליכה בהן.
* אסור ללבוש בשבת ברשות הרבים פריטי לבוש העשויים לעורר גיחוך, מחמת שהם משונים במראָם, כשהם קרועים, או כשאינם מתאימים כלל לגיל האדם הלובשם, וכדומה.
* נעל שיש בתוכה מדרס אורתופדי, רפידה נגד זיעה, 'ספידה', וכיוצא בהם – מותר לצאת עמה בשבת לרשות הרבים, כיון שברור לַכֹּל שאביזרים אלו הוכנסו לנעל אך ורק לצורך ההליכה.
* נשיאת תרופות ברשות הרבים בשבת, כאשר החולה עלול להזדקק להן בדחיפות – יש שהתיר ב'שינוי' בלבד, למקום שאינו רשות הרבים מדאורייתא, ובתנאי שההליכה היא לצורך מצוה.
ענידת תכשיטים בשבת ברשות הרבים
* חכמינו ז"ל אסרו ללבוש בגדים מסוימים, ולענוד תכשיטים מסוימים בשבת ברשות הרבים. איסור זה הוא גם בחצר שאינה 'מעורבת'. ונחלקו הפוסקים אם האיסור הוא גם בבית ובחצר 'מעורבת'.
* טבעת רגילה – מדאורייתא מותר לאשה לענדה בשבת ברשות הרבים, אך מדרבנן אסור הדבר, ככל תכשיט אחר שאשה עשויה להסירו על מנת להראותו לחברותיה.
* מנהג הנשים מקדמת דנא, לענוד תכשיטים בשבת ברשות הרבים. ויש מהראשונים שכתבו שאין כל היתר לנהוג כן, ויש שלימדו זכות על המנהג.
* במקומות שבהם מצויה רשות הרבים דאורייתא, וכן במקומות שבהם רגילוֹת הנשים לענוד את תכשיטיהן רק בשבת – יתכן שלכל הדעות אין היתר למנהג הנ"ל.
מהלכות מלאכת 'צובע'
* צביעת בגדים, עורות, כלים, קירות, רהיטים וכו', אסורה מדאורייתא; וצביעת עור האדם אסורה מדרבנן; אך יש הסוברים שאף צביעת עור האדם אסורה מדאורייתא.
* אסור לאשה לצבוע את פניה, עיניה ושפתיה, בחומרי איפור בכל צבע שהוא, וכן אסורה למרוח על פניה חומר המעדן ומחזק את הצבע הטבעי של העור, או לצבוע את צפורניה ב'לקה' שקופה.
הטיפול בשיער בשבת
* קליעת שיער בשבת ל'צמה', אסורה מדרבנן, משום שהדבר דומה למלאכת 'בונה'; ולכן אסור גם לפרק את הצמה, משום איסור 'סותר'. אולם, מותר להסיר הגומיה שבקצה הצמה.
* אסור להסתרק במסרק בשבת, כיון שיש בכך 'פסיק רישא' לתלישת שערות. ואף סידור השיער במסרק ללא סירוק – אסור. ומברשת שיער רכה – אם אין בשימוש בה 'פסיק רישא' לתלישת שערות, מותר להסתרק בה; ואם יש בה פסיק רישא, אסור להסתרק בה, אך מותר לסדר בעזרתה את השיער. ובכל מקרה, יש להשתמש במברשת המיוחדת לשימוש בשבת.
* חפץ 'מוקצה' שייחדוהו לפני שבת לשימוש מסוים המותר בשבת – מותר לטלטלו בשבת. וחפץ שלא מקובל כלל לייחדו לשימוש של היתר לעולם, נחלקו הפוסקים אם ייחודו לשימוש של היתר מתיר את טלטולו.