"קְדֹשִׁים תִּהְיוּ" (ויקרא י"ט, ב')
על משמר הצניעות
רבינו נלחם רבות על ענייני הקדושה והצניעות שבעיר הקודש בני ברק, אבל גבולות פסקיו והכרעותיו בנושא, חרגו מעבר לגבולות בני ברק, והגיעו לכל רחבי העולם היהודי. רבינו נהיה ה'אורים ותומים' בנושא הצניעות והקדושה כבשאר נושאים, ובפרט כאשר לא אחת, כאשר נשאל מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל שאלות בהלכות צניעות והנהגה, היה עונה: "אני לא עסקתי בזה, הרב וואזנר עסק בזה, ומה שהוא יענה ייחשב כאילו אני עניתי!".
עוד אמר בשם רבינו: "חז"ל אומרים שיצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום, ויצרו של אדם מתחדש עליו בכל יום (קידושין ל:), מדוע כתבו חז"ל שתי לשונות, 'מתגבר' – ו'מתחדש'? היות וצורת ההתגברות והניצחון של היצר הרע על האדם, הוא דווקא על ידי כך שהוא מגיע כל יום בצורות חדשות"…
בד בבד עם הרבצת התורה לאלפי תלמידיו ושומעי לקחו, והעמדת ה'הוראה' על תילה, הייתה עינו הפקוחה של רבינו ומעורבותו במצב הדור, שהביאוהו לכך שמוחו ולבו וכל ישותו, היו נתונים בדאגה ואחריות לשמירת קדושת ישראל, אשר בזה הוא ראה את כל המשך קיומו של עם ישראל, ובזה תלויה כל מציאות החיים של שומרי התורה והמצוות. ועל כך התבטא אין ספור פעמים, שקדושה וטהרה הן יסוד היסודות של עמנו הקדוש.
עוד בימי עלומיו בוינה, כבר היה נלחם על הפירצות בענייני קדושה וטהרה, כפי שגילה פעם לבנו הגה"צ רבי אברהם אליהו שליט"א. אולם היה זה רק כעין הקדמה למערכותיו ומאבקיו בארץ הקודש, נגד כל פירצה, ולו הקטנה ביותר, העלולה להביא את רוחות הרחוב לתוך מחננו ח"ו.
כשופר היה מרים קולו, והיה זועק מנהמת לבו הטהור בכל דרשת חיזוק וכינוסי התעוררות, ובפרט בדרשותיו המפורסמות – דרשת 'שבת שובה' ודרשת 'שבת הגדול', בהן היה מעביר את מסריו והשקפותיו לכלל ישראל באופן ברור ונחרץ, על כל חידוש בעולם המודרני, העלול לכלות כל חלקה טובה בעמנו הק'.
הסכנה האיומה והנוראה – 'אינטרנט'
לפני כ- 15 שנה, התבטא הנשיא האמריקני, כי ההתפתחות הטכנולוגית משולה לכביש, שידוע היכן הוא מתחיל, אבל לא ניתן לדעת לאן הוא ידרדר. בלחיצה על כפתורים יוכלו להגיע לקצה העולם השני. "סיפרתי את זה לאבא", סיפר בנו רבי יוסף צבי, "והוא הגיב בזעזוע עמוק: 'אוי, אוי, אוי. זה יהיה החורבן של העם היהודי"…
לנגד עיניו של רבינו, היה בקביעות רק רצון ד' בקדושה, לכן הוא לחם מלחמת קודש באינטרנט וגרורותיו. הוא ידע להגדיר זאת בחוזק, באומרו שלא יהיה מכשיר כזה בבית, הוא יצא חוצץ באופן מבהיל ונחוש ביותר נגד האינטרנט, עוד לפני כעשרים שנה. כשזה היה ממש בתחילתו, כבר ראה בעיניו הצופיות את השואה האיומה, שכלי זה עלול להמיט על עם ה'.
בדרשה שנשא בער"ח סיון תשנ"ח אף אמר: "אבות ואמהות מא"י ומחו"ל, באים אלי וצועקים 'געוואלד'! עימדו ועיצרו את המגיפה הנוראה הזו של האינטרנט, וידוע לי שישיבה שלימה בחו"ל, ולא אזכיר שמה מפני כבוד התורה, נתקלקלה בעוון זה, והוכרחו לסגור שעריה. וכן כתב לי ת"ח גדול מלונדון, שפנו אליו בנידון הורים חרדים, שבניהם נפלו ר"ל לשאול תחתית ע"י זה! זוהי סכנה עצומה חדשה של דורנו, וזה גורם לירידת המוסר וירידה במידות, ועוקר יסוד היסודות של קדושת ישראל, כל באיה לא ישובון".
באחת מדרשותיו אף נזעק ואמר: "מה תועיל מזוזה גדולה וכשרה על פתח הבית, אם ע"י כלי התקשורת, אינטרנט ומחשב שאינו חסום, ופלאפון שאינו מאושר, נהפכים בתינו לנכרים, ובא הפורץ בגבולנו וכו'?? כלי התקשורת עם כל שמותיהם הנרדפים, מביאים ומכניסים זוהמה נוראה בנפשות הנוהים אחריהם, ומכרסמים כתולעת וכ'חיידק' מסוכן בבתי ישראל, ויש לברוח ולהתרחק מהם. ועל בית זה נאמר 'נחלתנו נהפכה לזרים'".
פסק הלכה לבעלי האינטרנט
באופן חריף ביותר התבטא רבינו על דבר זה, שהוא השטן, הוא היצר הרע והוא מלאך המוות, רח"ל!!! ואף פסק פסקים מרחיקי לכת, על מהותו של המחזיק בכלים אלו, שאיבד את 'חזקת הכשרות' המינימלית, שיש לכל יהודי שומר תורה ומצוות, ולכן שחיטתו פסולה, אסור לו להיות סופר סת"ם, אסור לקחתו לעד קידושין, ואף דינו כ'פרוץ' לגבי 'הלכות יחוד'.
כשהחלה המערכה על מכשירי הטלפון הסלולרי, רבים תמהו "וכי מה כבר יש במכשירים הקטנים הללו?", או לחילופין בדעת בעה"ב משובשת, לא ירדו לעומק הבעיה של שליחת וקבלת הודעות כתובות, אך רבינו ראה בהקמת 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת', את הערובה לשמירת הדורות, וכפי שרואים אנו במציאות, שלולי ועדה זו כל צורת היהדות החרדית בארץ הקודש לא היתה נראית כפי שהיא נראית היום…
בראשית המערכה אמר לנכדו, שהיה שליחו לטפל בנושא זה, ה"ה הרה"ג רבי יוסף בנימין שליט"א, שכל המערכות שעמד בהן עד כה, היו מערכות מלחמה של צד הקדושה עם השליחים של השטן והסטרא אחרא, אך מערכה זו – המלחמה באינטרנט, היא מלחמה של צד הקדושה עם השטן בעצמו! מבהיל!
בכמה וכמה הזדמנויות סיפר רבינו, שחריפותו בנושא זה לא נובעת מתיאוריות, אלא הסיפורים המחרידים שעלו על שולחן מלכים שלו, הם אלו שהוכיחו לו, בפועל ובחוש ממש, את חומרת הענין. וכפי שהעיד, שעומדים עמו בקשר בתי דינים בארץ ישראל ובחו"ל, והמציאות מראה שהרבה בתי ישראל כשרים, נפגעו ונחרבו מאותו מסית ומדיח שנתהווה מעצתו של בלעם הרשע.
את דרכי המאבן הרצויות והמועילות נגד כלי האינטרנט, ראה רבינו ע"י ריבוי תעמולה ופרסומת, שזהו כידוע הכח החזק ביותר, וכפי שכתב במכתבו לבנו מ"מ, הגאון רח"מ שליט"א (הובא בספר 'מלבושי מרדכי' עמ' שצ"ג) וז"ל: "ועיקר שבעיקרים צריכים לעשות פרופגנדה (תעמולה) פרסומים בכל שופרות היהדות החרדית, מגודל המכשלה, להחדיר הפחד בלב יראי אלוקים…".
יעזור השי"ת, שזכותו הגדולה תגן עלינו, ונזכה לילך בדרכיו הקדושות. ומה כאן עומד ומשמש להורות עם ה' את הדרך ילכו בה בכל ענין וענין, אף שם עומד ומשמש, ונזכה בקרוב ממש לקבל רוח אפינו משיח ה' במהרה בימינו ברחמים גדולים אמן.
(מתוך 'ולא שבט הלוי בלבד')