המילים ליצירה המונומנטלית "בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עָם" לקוחים ממשא קודשו של כ"ק מרן האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' מגור במעמד ההיסטורי שהתקיים ב"כנסיה הגדולה" הראשונה בווינה באלול תרפ"ג שבו הוכרז לראשונה על לימוד הדף היומי ^ "היצירה נעה בין קטעי חזנות מרטיטים, קטעי שמחה ומארש שמחים, כשהכל מוגש בצורה יוצאת דופן, ובווירטואוזיות מדהימה"
יצירה כזו לא נכתבה כבר שנים רבות: 16 שנה אחרי מעמד סיום הש"ס שבו חשף מונה רוזנבלום את יצירת ה"הדרן" שלו שנפרשה לאורך כ-14 דקות מרטיטות, ובוצעה על ידי ילד הפלא דאז עמית ליסטוונד, מונה רוזנבלום יחשוף בקרוב יצירה מוזיקאלית חדשה שתוצג לראשונה במעמד סיום הש"ס של המרכזי ארגון 'דרשו', בהשתתפות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א.
היצירה " בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עָם" שמה, שכמוה לא נראתה במוזיקה החסידית שנים רבות, נמשכת לאורך של 13 דקות, כוללת קטעי חזנות, רגש ושמחה משולבים בצורה אומנותית. המילים ליצירה המונומנטלית לקוחים ממשא קודשו של כ"ק מרן האדמו"ר בעל ה'אמרי אמת' מגור במעמד ההיסטורי שהתקיים ב"כנסיה הגדולה" הראשונה בווינה באלול תרפ"ג, שבה נשמעה לראשונה קריאת הקודש להתחיל בלימוד הדף היומי. ואכן בא' בתשרי תרפ"ד, החל המחזור הראשון בלימוד הדף היומי.
לדברי גורמים המעורים בעולם המוזיקה החסידית, "מדובר ב-12 דקות של גאונות מוזיקאלית צרופה שטרם נראתה כמותה. מונה הביא לכאן את השיא שלו, והיצירה נעה בין קטעי חזנות מרטיטים, קטעי שמחה ומארש שמחים, כשהכל מוגש בצורה יוצאת דופן, ובווירטואוזיות מדהימה".
היצירה שתבוצע ע"י ר' מוטי שטיינמץ ר' זאנויל ויינברגר ומקהלת מלכות בניצוחו של ר' פנחס ביכלר, בליווי תזמורת של 25 נגנים תהווה רגע השיא בסדרת מעמדי סיום הש"ס של דרשו ברחבי תבל. כזכור, מלבד שתי מעמדי הסיום בישראל (ביד אליהו ובבנייני האומה), ארגון דרשו מארגן מעמדי סיום הש"ס, בארה"ב, בלונדון, במנצ'סטר בפריז, בדרום אפריקה, ובבלרוס.
כאמור היצירה מבוססת על משא הקדוש שנשא מרן בעל ה'אמרי אמת' בשנת תרפ"ג בווינה, שעודד דחף וקרא לציבור היהודי בכל התפוצות, לחזק את יסודות הדת. "אני קורא לאספה זו בלשונו של רבינו יונה ע"ה, בשערי תשובה שבהתאסף ראשי עם וקהילות הקודש לעבוד את השי"ת ומסכימים הסכמות להעמיד להם מצוות, הנה הם מקדשים את השם יתגדל ויתקדש, שנאמר ויהי בישורון מלך בהתאסף ראשי עם, יחד שבטי ישראל", פתח הרבי ואמר. "ועוד נאמר, נדיבי עמים נאספו עם אלקי אברהם כי לאלקים מגיני ארץ מאד נעלה. נקראו ישראל עמים מפני שהם י"ב שבטים, וכל שבט נקרא עם, שנאמר עמים הר יקראו, והם עם אחד לעבוד את השם, מאוד נעלה, שהקב"ה מתעלה ומתהלל בעולמו, באסיפותם ועבודתם.".