1. על מרן הגה"ק רבי אלחנן זצוק"ל עצמו סופר כי אחד הבחורים מישיבת ברנוביץ' הלך ברחובות העיירה בליל שושן פורים ובדרכו פגש קבוצת פוחזים ששבו ממסיבת הוללות. הבחור העיר להם שדרכם הנלוזה אינה תואמת את השקפת התורה והמשיך לישיבה. לאחר כמה דקות נכנסו הפוחזים הללו אל אולם הישיבה שהמה באותה עת מלימודם של שלוש מאות הבחורים במטרה לאתר את הבחור שהעיר להם
הבחורים ששהו אז בישיבה נבהלו ולפתע נראתה בפתח דמותו של מרן ראש הישיבה כשראה רבי אלחנן את הבחורים הריקים ציווה עליהם בקול תקיף לעזוב את היכל הישיבה. אחד מהם קל דעת ביותר ניגש לרבי אלחנן ואמר: 'בלי ידיים'. רבי אלחנן השיב לו :'אתה בלי ידיים'! לא עברו מספר ימים והעיר כולו נחרדה, הנער המחוצף קיבל שיתוק בידיו ונשאר באמת בלי ידיים!
2. מספר הרה"ג ר' גדליה הוניגסברג שליט"א: אברך ביקש שאשאל את זקני רשכבה"ג מרן ראש הישיבה זצוק"ל: אשתו היתה יולדת כל שנתיים ובשנים האחרונות פסקה מללדת והיה עוד מקרים לא טובים ל"ע, עשו חשבון נפש ובתוך הדברים נזכרה האישה שפעם בעידן רתחא שהיה קשה לה עם הילדים ובעלה לטענתה לא מספיק עזר לה, אמרה לו: לא מגיע לך שיהיו לך יותר ילדים רח"ל, ועכשיו פוחדת אולי בגלל זה…
אמר מרן זצוק"ל: שזה פתיחת פה לשטן. ושאל רבי גדליה: מה העצה? אמר מרן זצוק"ל: יבקשו רחמים ושהאישה תאמר בתפילתה שהיתה שיכורה ולא מיין.
3. עוד מספר הרה"ג ר' גדליה שליט"א ששמע מזקנו מרן רשכבה"ג שר התורה הגר"ח שליט"א בשם אביו מרן ה'סטייפלער' זצוק"ל, שבישיבה אצלם היו הבחורים מתחפשים בתחפושות שונות וכל שנה היה בחור שהתחפש להמן ובמשך אותה שנה הבחור התקלקל ויצא מהישיבה. אמר רבי גדליה ששמע ממרן ראש הישיבה זצוק"ל שזה עניין פתיחת פה לשטן ולכן להמנע מלהתחפש להמן ומרן הגר"ח שליט"א אמר שזה ההסבר במעשה ממרן ה'סטייפלער'.
ברית כרותה לשפתיים
4. סיפורה של מצבה עתיקה, הראשונה בבית החיים סגולה: בית החיים הוקם בשנת תרמ"ט עשר שנים אחרי יסוד המושבה. כשקידשו את חלקת בית החיים כמנהג ישראל, אמרו האנשים שהשתתפו במעמד זה לזה בהלצה: נו, מי יהיה כאן הנפטר הראשון? אחד מן הניצבים אמר בהלצה: אין לי בעיה להיות הראשון… לא עברו עשרה ימים והאדם נפטר בפתאומיות וכקברו אותו החליטו לרשום על מצבתו למען יראו וילמדו את סיפור פטירתו.
5. אחד מתלמידי הגאון הגדול רבי חיים פנחס שיינברג זצוק"ל מספר: פעם פגשתיו בשעת חדוותא ושאלני לשלומי וכיוון שהכל היה למישרין עניתי לו: "טוב מאוד", ובקשני לא לומר נוסח זה משום שיש במדרש על הפסוק "והנה טוב מאוד" זה המוות ולא ראוי לפתוח פה לשטן.
(מתוך מוסף שבת קודש יתד נאמן פרשת בחוקותי תשעח)