בגמרא נחלקו חכמים וחנניה בנוגע לאיסור 'שהייה': לדעת חכמים, איסור השהייה הוא גם בתבשיל שהתבשל כל צורכו, אלא אם כן הוא התבשיל מצטמק בשל שהייתו על האש, והצטמקות זו אינה יפה לתבשיל, ובקצרה - 'מצטמק ורע לו'; ולדעת חנניה, אף אם התבשיל התבשל רק במקצת - באופן שניתן לאוכלו בשעת הדחק - אין בו איסור שהייה. מצב הבישול 'במקצת' מכונה 'כמאכל בן דרוסאי', על שם שודד בשם 'בן דרוסאי' שנחפז תדיר באכילתו מחמת הפחד מלכידתו, ולא המתין עד לגמר הבישול. להלכה - השולחן־ערוך פסק לחומרא כדעת חכמים, והרמ"א כתב שהמנהג להקל כדעת חנניה; ובכף־החיים ובאור־לציון כתבו שגם הספרדים נהגו להקל כדעת חנניה. אכן, בביאור־הלכה כתב שלכתחילה ראוי להחמיר כדעת השולחן־ערוך, והחזון־איש כתב שיש להקל כדעת הרמ"א אף לכתחילה.
[שו"ע רנג, א, עם משנ"ב וביה"ל; ביאורים ומוספים 'דרשו', 55 ו־56]
איסור 'שהייה' בתבשיל המבושל 'כמאכל בן דרוסאי'
הגה"ק מפיאסענצא זיע"א: "חג הפסח בחינת אהבה, לפי שהאדם מרגיש בעליל את כל מצוות הפסח"
לשם מצת מצוה
ימי ניסן הגדולים...
ליל סדר מוצלח, תלוי מאד ברמת ההכנה...
השנה יהיה רגוע:
מרגישים אבודים מול הבלגן? התחילו בפינוי!
עשה חניית ביניים בניו-יורק, אך ורק כדי להתפלל במנין!
כור ההיתוך הישיבתי
"הלו, אתה, למה לא קמת בזמן? מישהו צריך אותך!"
בהחלטה של רגע החליף הנהג את המספר ל-402!
ה'שירות החשאי'...
הכרת הטוב על הלוואה, האם זה מותר?
"עד דלא ידע" - השנה עושים את זה נכון!
חבילות של עשרת אלפים דולר צנחו על הדלפק. "איי דונט בליב איט", אמרה הפקידה ומיהרה לטלפון...
"מבצע! במקום ארבעים – שישים שקלים לקילו"!!
תענוג ווינאי מוגזם...
"המוכר בדק את תוצאות ההגרלה וברק עלה בעיניו..."
"אני מתלבט לרגע להיכן יכול היה להעלם האשראי, ואז - נקישה בחלון..."
"המלצתי בחום על הנהג האדיב. טעות קטנה אבל קריטית עשיתי..."
קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה