הרב פנחס ביכלר
את הבוקר שלי אני פותח בכל יום בשיעורו הידוע והמפורסם של הג"ר אברהם אייזנבך בביתר עילית. זה התחיל לאחר שזכיתי להשתתף בסיום הש"ס במחזור הקודם, והחלטתי שבסיום הזה אגיע כאחד ממסיימי הש"ס, ולא רק כמי שבא להנעים בשירה ובזמרה לאנשים אחרים שלמדו מה שאני לא זכיתי ללמוד.
ההרגשה הזאת התחזקה אצלי לאורך השנים, כשזכיתי להשתתף עם מקהלת 'מלכות' בכמה וכמה מהאירועים הגדולים של 'דרשו', ואמרתי לעצמי: "למה נגרע?", למה כל כך הרבה יהודים מסוגלים ורק אני צריך להישאר מאחור?
הפעם בעז"ה אחגוג את סיום הש"ס כאחד מחתני השמחה, ולא רק כמישהו חיצוני שבא לשמח אותם ביום שמחתם.
הרב יואל דוידוביץ
אחרי שזכינו לשיר בסיום הגדול של המחזור הראשון של 'הדף היומי בהלכה', שנערך על ידי 'דרשו', גמלה בליבי החלטה להתחיל ללמוד הלכה בקביעות באופן יומיומי. אודה על האמת, שבינתיים אני לא לומד בקצב של 'דרשו', ויש לי מסלול לימוד שונה שאותו אני קובע לפי החגים והמועדים, כשבין לבין לומדים הלכות יומיומיות.
ההרגשה אחרת לגמרי. לדעת הלכה, לדעת למה אני עושה כך ולא כך, מתי מותר ומתי אסור, מה ראוי לעשות ומה לא ראוי.
כך למשל בראש השנה אני צריך לתקוע בשופר. בעבר הייתי צריך לגשת לפני כן לרב ולשאול אותו את כל השאלות הרלוונטיות, איך מחזיקים את השופר, כמה צריך לתקוע, מי חייב לשמוע, מי צריך לברך התוקע או השומע ועוד ועוד. היום זה שונה, אני פותח משנה ברורה, לומד היטב את ההלכות הללו ומגיע לתקיעת שופר עם ידע שמאפשר לי לקיים את המצווה כהלכתה בכל פרטיה ודקדוקיה.
הרב ישראל פולק
גם אני לומד 'דף היומי'. זכיתי להימנות על כל אותם רבבות ישראל שלומדים מדי יום דף גמרא, ואני רוצה לומר למי שעוד לא זכה לכך, שמדובר בחוויה מדהימה, כשאתה רואה דף ועוד דף נצברים יחד ומגיעים למסכת, סדר, וכעת הש"ס כולו.
ועוד 'טיפ' אחד קטן ללומדי הדף היומי. זה רלוונטי יותר בימות החורף, אבל גם בקיץ כדאי להתאמץ ולנסות. אני תמיד משתדל ללמוד את הדף של שבת דווקא במוצאי שבת, אחרי הבדלה. זה פשוט תענוג לפתוח כך את השבוע, והשבוע כולו נראה אחרת לגמרי אם פתחת אותו עם דף גמרא. מניסיון!!
הרב יעקב לוינגר
זכיתי ללמוד דף היומי, והסיום הקרב אכן מהווה ציון דרך חשוב במיוחד עבור כל לומדי הדף היומי, אלו שהצטרפו באמצע המחזור, וביתר שאת עבור אלו שהתחילו מתחילת המחזור וכעת מסיימים את הש"ס כולו בפעם הראשונה, השניה או החמישית והשישית…
בנוסף זכיתי ללמוד ולהיבחן על חלק מהלכות שבת במסגרת תוכנית 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו', ואני רוצה לומר שהיו אלו ימים נפלאים, ואני שואף לחזור ללימוד הזה בעזרת ה'. באחרונה התחילו חלק ה' של המשנה ברורה, ואני חושב לקפוץ על העגלה ולהצטרף ללומדים, גם אם קצת באיחור.
במיוחד אני נהנה ללמוד משנה ברורה עם 'ביאורים ומוספים' של 'דרשו'. זה מוסיף המון המון ללימוד, ומאפשר ללומד לפשט את ההלכה וללמוד אותה בצורה מעשית ומותאמת לסגנון החיים שלנו.
הרב נחמן טסלר
קביעת עיתים היא חובה ברורה שכל יהודי שומר תורה ומצוות צריך לדעת שאי אפשר להתחמק ממנה. לכולנו יש תקופות טובות יותר וכאלו שהן פחות טובות, אבל קביעת העיתים זה עוגן שמחזיק אותנו בכל מצב. אני באופן אישי עברתי כמה מסלולים שונים של קביעת עיתים, וכעת עם תחילת לימוד חלק ה' של המשנה ברורה במסגרת 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו', הצטרפתי לרבבות הלומדים.
בתחילה זה היה לי קצת מוזר ללמוד הלכות פסח בחודש אלול ותשרי, אבל לאט לאט אני נכנס לאווירה של פסח ואני מתחיל לחשוש שזה ייראה לי קצת מוזר לשבת בסוכה בזמן שאני עסוק כל היום בחמץ ומצה…
הרב יוסף ויינברגר
המעלה הגדולה שיש לאדם שיכול לשיר ולשמח אנשים היא, שהוא זוכה לקיים את מה שאמרו 'כבד את ה' מגרונך', וזה נמדד לדעתי לפי המאמצים שהוא עושה לכבד את ה' בתחומי החיים האחרים. במקום שבו הוא לא בהכרח מיוחד ומצליח יותר מכולם. מי שמתמקד רק במקום שבו הוא מצליח, מכבד בעיקר את עצמו…
אני משתדל לחיות לפי התובנה הזאת, וזה לא תמיד קל, אבל קביעת עיתים כמשמעותה היא שהעת קבועה ללימוד ושום דבר לא יזיז אותנו מהקביעות הזאת. גם אנשים שעובדים אתי ומזמינים אותנו להקלטות באולפנים וכדו', יודעים שלפני 12 בצהרים אי אפשר לדבר איתי, כי עד אז אני לומד עם חברותא ב"ה, ואני מקווה שהקב"ה יתן לי כח ויכולת להמשיך בקביעות הזאת ואף להוסיף עליה כהנה וכהנה.
הרב מיכאל ויינברגר
זכיתי לקבוע עיתים בלימוד 'דף היומי בהלכה', לאחר שהשתתפתי בסיום הגדול של סוף המחזור הראשון של 'הדף היומי' בהלכה.
מה אומר ומה אדבר, כזה מעמד של כבוד התורה, זה לא עניין של מה בכך, וזה באמת דיבר ללב והשפיע עלינו בצורה מיוחדת. יצאתי משם עם הרגשה שאני חייב להצטרף לדבר העצום הזה, וב"ה בכח הרבים הצלחתי להתמיד בלימוד הזה.
אני חושב שהשתתפות שלנו באירועים כאלו היא באמת זכות גדולה שנפלה בחלקנו. לפעמים אני צובט את עצמי ולא מאמין שזכיתי ככה להנעים את זמנם של כל כך הרבה תלמידי חכמים, לעורר אותם בשיר מרטיט ונוגע ללב, או להקפיץ אותם ולהביא אותם לריקוד שמח שמעלה אותם טפח וטפחיים מעל הקרקע.
כשאני מחובר לשמחה הזאת כאחד שלומד בקביעות וכל כך שמח לסיים עוד סימן ועוד כרך במשנה ברורה, אני חושב שזה תורם גם ליכולות המקצועיות שלי ושל כל חבריי למקהלת 'מלכות'.