בה"י
שטר הרשאה ושליחות
כתוב בתורה ולא יראה לך חמץ ולא יראה לך שאור בכל גבולך, על כן אסור שיהא חמץ או שאור ברשות ישראל או בבעלותו בימי הפסח, וחמץ הנמצא צריך לבערו. וכן יש איסור בל יראה על חמצו של ישראל אחר הנמצא ברשותו, וכן אפילו חמצו של גוי הנמצא ברשות ישראל ובאחריותו איכא איסור וצריך לבערו.
והנה יש ברשותי או באחריותי חמץ, והנני ירא וחרד שלא לעבור על איסור תורה דבל יראה ובל ימצא. ולפי שדרשו חז"ל שלך אי אתה רואה אבל אתה רואה של נכרי, על כן הנני רוצה להוציא את החמץ מרשותי בעלותי ואחריותי ולהעבירו לרשות הנכרי, או עכ"פ להוציאו מרשותי לגמרי בכל צורה ואופן היותר מועיל.
ולפי שכבוד הרב שליט"א בקי באופן עשיית המכירה לנכרי, ובהוצאת החמץ מרשותי באופנים המועילים עפ"י דין תוה"ק, ועל פי מנהגי המדינה, על כן הרי אני הח"מ עושה בזה כתב הרשאה ושליחות להרב שליט"א שימכור ויתעסק בכל החמץ שלי להוציאו מרשותי כדת וכדין וכמבואר להלן.
אני . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . החתום מטה, הגר בעיר . . . . . . . . . . . . . . . רחוב . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
נותן בזה כח ורשות לכבוד הרב . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .שליט"א או לאחד מבאי כוחו, למכור ולהוציא מרשותי ואחריותי לעשות בימים י"ג י"ד ניסן תשע"ג עם כל מיני חמץ, ותערובת חמץ, כולל חמץ נוקשה, המפורטים להלן, ובכל מקומות שהם, הן הקנויים לי, והן של אחרים ונמצאים ברשותי או שבאחריותי, כאדם העושה בתוך שלו, כולל מכירה, מתנה, הפקר וביטול באופן המועיל כדת וכדין כרצונו וכראות עיניו, (חוץ מעשר חתיכות שאני משאיר לצורך הבדיקה, וכן החמץ המיועד לקיים מצות ביעור חמץ שאיני מוכרם).
נא לסמן ב-V לידי סוגי החמץ הידוע לך שנמצא ברשותך/כם
סוגי החמץ סוגי החמץ
לחם/חלות/פיתות/פירורי לחם/מצות חמץ חטיפים/ביסלי וכדומה
צנימים/עוגיות/בסקויט/מיני מאפה שכר/משקאות חריפים/ ויסקי וכדומה
קמח/סולת/שלוה/גריסים שימורים/ממרחים/ממתקים/תבלינים
מיני דגן: אטריות/פתיתים/שבולת שועל-קוואקר וכו' ויטמינים, נבטי חטה/תחליפי קפה/מוצרי טבע שיש בהם חשש תערובת חמץ
אבקות מרק/סירופים מניות . . . . . . מס' חש' בנק . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . [שותפות במפעלים שיש בהם חמץ]
מוצרים נוספים: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
וכל דבר בעולם שיש בו חמץ או חשש חמץ, הידועים לי ושאינם ידועים לי ואף מה שעתיד לבא לרשותי עד מועד ביצוע השליחות. על הכל הנני ממנה ומרשה את הרב הנ"ל להתעסק במכירה ובהוצאה מרשותי באופן המועיל כדת וכדין כראות עיניו. חוץ מחמץ המיועד לקיים בו מצות ביעור חמץ, כל שאר הדברים נכללים כולם בהרשאה זו.
כל החמץ הכלול בהרשאה זו מונח בעיר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . רח' . . . . . . . . . . . . . . . קומה . . . . . . . . . . . . . . . במרפסת / בארון / בארונות מטבח / בעליה . . . . . . . . . . . . . . . במקלט / מחסן / משרד / חנות / ארון ו/או תא בישיבה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . תא בבית הכנסת . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . מפעל . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ובכל מקום שהוא כמבואר בספח המצורף בזה.
וכן החמץ הנמצא בעיר . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
וכן הנני מיפה את כוחו של הרב הנ"ל או בא כוחו, בתאריכים הנ"ל, להשכיר את כל המקומות שעליהם ובהם נמצא החמץ, כולל הקרקע, הארונות, המדפים, הכלים, וכיוצא בזה.
[המוכרים את כל דירתם בכדי להיפטר מחובת בדיקת חמץ, יש להם לייחד מקום מסוים שאותו אינם מוכרים, ובו יקיימו מצות בדיקה וביעור, ויפרטו בשטר את המקום שאינם מוכרים. עליהם למלא קטע זה:
הריני מרשה את כבוד הרב שליט"א הנ"ל או בא כוחו למכור את כל החמץ שבכל רשותי הנ"ל ולהשכיר את כל רשותי ומניח לעצמי מקום שאיני מוכר את החמץ שבו ואיני משכיר את מקומו ובו אקיים מצות בדיקת חמץ, תיאור המקום . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ]
המפתחות של החדרים / הבתים / המחסנים / החנויות / התאים / המפעלים, מונחים . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
והנני ממנה את הרב הנ"ל או בא כוחו בימים י"ג ו/או י"ד ניסן, שנת תשע"ב כשליח וכמורשה לבצע ולעשות את הפעולות הנ"ל, לעשות את כולן, או חלק מהן, על ידי עצמו, ו/או על ידי אחרים, ובאיזה תנאים ואופנים שירצה, הן מדין שליחות והן מדין זכייה. וכן לעשות את כל סוגי הקניינים עם הקונה, כל הדרוש לצורך ביצוע השליחות כדת וכדין, כאדם העושה בתוך שלו, ופי הרב וב"כ יהא כפי הח"מ וידו כידו והודאתו כהודאתו. ולא יוכל הח"מ לטעון נגד הרב הנ"ל ו/או באי כחו לתקוני שדרתיך ולא לעוותי.
הכסף שיקבל הרב בתורת דמי קדימה יהא שייך להרב. ואני הח"מ מתחייב למסור לקונה מאת הרב הנ"ל את מפתחות המקומות הנ"ל בעת שאדרש לכך, וכן לאפשר לו את המעבר והגישה אל החמץ ואל המקומות הנ"ל.
תוקף שטר הרשאה זה יהא כתוקף שטרי הרשאות העשויים כפי תיקון חז"ל, וכתוקף יפוי כח בלתי חוזר לפי חוקי המדינה. ולא יורע כוחו בשום פסול שבעולם.
כל זה נעשה באופן היותר מועיל, דלא כאסמכתא ודלא כטופסי דשטרי, בביטול כל מודעות, והכל שריר וקיים.
ועל כך באתי על החתום . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .