מובא בזוה"ק (פ' תזריע דף נ' סע"א) שכאשר האדם בא לבנות בית, יעמד ויאמר שבונה הוא בית זה לשם ה', דהינו שבבית זה ישמר מצוות ה' כראוי לבית יהודי, ויהא ביתו זה בית לעבודת ה' לחנך בו בנים ובנות לתורה ומצוות לצניעות ויראת ה', ובזה מסלק הסטרא אחרא מן המקום שלא תזיק לו לעולם.
ובספר "פלא יועץ" כתב שלכן כדאי שיבנה אדם בית בעצמו על ידי פועלים ולא יקנה בית מוכן, כדי שיוכל קדם הבניה לומר שבונה הבית לשם ה', ואם אין לו אפשרות רק לקנות בית מוכן, בראשית ישיבתו בו יביא עשרה בני אדם יראי ה', וילמדו שם סדר הלמוד לחנוכת הבית, כדי שראשית חנוך הבית יהא לתורה. והוא מועיל מאד כדי לסלק כל מיני מזיקים ומרעין בישין מהבית החדש.
והגר"ח פלאג'י מביא בספרו "מועד לכל חי" (סי' י' אות צה) בשם אביו "אביר יעקב" שאמר, בדוק ומנוסה, שכל בית שמניחים בו "אמה על אמה" (חצי מטר על חצי מטר בערך) מול פתח הכניסה לבית מבלי סיוד, ומראה לבנים כמראה הטיט (- שזו הלכה בשו"ע) אזי אותו הבית יהיה נכון עד עולם, וזהו זכר לחרבן בית המקדש שחרב בעוונינו, ובזכרנו את חרבנו ננצל מחרבן בתינו חלילה.