איסור רחיצה
לבני אשכנז – מראש חודש. לבני ספרד – ממוצ"ש בכניסת שבוע שחל בו עד צאת ת"ב.
האיסור לבני אשכנז: אפילו בצונן כל גופו בבת אחת. לבני ספרד: האיסור במים חמים, אבל בצונן מותר. על כן בשו"ת יחווה דעת א, לח כתב שמותר אפילו בבריכה, ומ"מ לא לתענוג בעלמא. ולדעת הבן איש חי אפילו מראש חודש אין מתרחצים אלא כשמזיעים. ילדים עד גיל 6-7 מותרים להתרחץ כרגיל – הגרי"ש אלישיב זצ"ל.
רחיצה המותרת: פנים ידיים (עד המרפק), רגליים (עד הברך), מותרים לרחוץ בצונן – משנ"ב, צ.
רחיצה להסרת לכלוך (כולל זיעה מרובה) מותרת אפילו בסבון ומים חמים – הגרי"ש אלישיב זצ"ל.
כשצריך רחיצה לניקיון (לא לתענוג) באותם מקומות בגוף, עדיף במים חמים מצוננים, כהסבר מרן הגרח"פ שיינברג זצ"ל, כי לכלוך וריבוי זיעה לא עוברים בצונן, וא"כ סתם מתרחצים כלתענוג.
הגדרת צונן: כל שאינו נהנה מחמימות המים, וההיתר רק איבר איבר, היינו תמיד יהיה איבר אחד מחוץ למים. ומכל מקום, אין להשתמש בסבון תמרוקים – שמעתי מהגרי"ש אלישיב זצ"ל.
מותרת רחיצה כרגיל, לצורך מצוה, ולצרכי בריאות.
טבילה לאנשים: מי שאינו מחסיר יום מלטבול – מותר אפילו בחמים, אלא שייצא מיד – שמעתי מהגרי"ש אלישיב זצ"ל.
סיכה: לצורך מניעת גירוי וייבוש העור – מותר אך לא לטיפוח ויופי.
במקומות חמים ולחים התיר הגר"מ פיינשטיין זצ"ל בספר "הלכות בין המצרים" שימוש במשחות, קרם ובושם.