במעמד הסיום שנערך בידי בני החבורות של ישיבת מיר שזכו ללמוד ולסיים את שני כרכי המשנ"ב במסגרת 'הדף היומי בהלכה' ולפתוח יחד עם מאות אלפי ישראל בלימוד הכרך השלישי, השתתפו ראשי ורבני הישיבה ובראשם ראש הישיבה הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א שהכביר במילים נרגשות על זכותם של הלומדים, הזוכים לקיים 'ללמוד על מנת לקיים' באמרו כי "עיקר ההלכה היא על מנת לקיים".
המעמד בו השתתפו מאות מתלמידי הישיבה המקפידים ללמוד בקביעות, בנוסף לסדרי הישיבה, את 'הדף היומי בהלכה' התקיים בהיכל ישיבת מיר לרגל סיום הכרך השני ותחילת לימוד הכרך השלישי במשנ"ב. את המעמד פיארו רבני הישיבה שבאו לחלוק כבוד ללומדים, שזכו לרכוש קנייני נצח בלימוד יסודות ההלכה.
מאות מבני ישיבת מיר לומדים את הדף היומי בהלכה ואף נבחנים מדי חודש בחודשו במבחני הדף היומי בהלכה וחבורת לומדי הדף היומי בהלכה בישיבת מיר היא מהגדולות והמפורסמות. ב'דרשו' אומרים כי החיבור בין חבורות הלומדים בישיבת מיר לדרשו הינו מהות השלימות של מבקשי התורה ודורשי לימוד ההלכה באופן הנעלה והמרומם ביותר.
הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א, עמד על זכותם של הלומדים, אותם כינה "קבוצה חשובה של גדולי תורה ותלמידי חכמים מופלגים", שזכו ללמוד ולסיים. "עיקר ההלכה" אמר ראש הישיבה, "הוא על מנת לקיים, ללמוד על מנת ללמד ולקיים, אסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, והם זכו לכך".
להלן הרחיב בדברי הגמרא בתענית וסנהדרין, "כשרואים ציבור עמלי תורה, שלומדים תורה מתוך הדחק", סיים ראש הישיבה ברגש כשהוא מעלה על נס את מסירותם של הלומדים, "מוסרים את נפשם ולומדים, אלו הם השורשים, וכך אין האילן נובל אלא אדרבא – מוסיף פירות ופארות. זו זכות עצומה, ואשרינו שזכינו לשילוב מדהים כזה, זה דבר שיש לו קיום, שהוא מחזיק מעמד ואותם לומדים יזכו בע"ה לגדול וגם לעשות פירות לתפארת".
נשיא 'דרשו', רבי דוד הופשטטר שליט"א, פתח את המעמד במשא תורני, בו עמד על מעלתה של הכהונה בה זכה פנחס בברכת בריתי שלום בכהונה, כך למדים אנו, זכה פינחס לאחר שגילה מסירות נפש. אך במסכת אבות לומדים אנו שהכהונה נקנית בעשרים וארבע מעלות, שהן מתנות הכהונה, שבו הכהן זוכה מעם ישראל. והתורה, לעומת זאת, נקנית במ"ח דברים שהתורה נקנית בהם, כשהעיקר היא המסירות נפש: במיעוט שינה מיעוט תענוג מיעוט דרך ארץ. וזאת כשבכהונה זוכה הכהן על ידי קבלת מתנות. הא כיצד?
אלא, שהקב"ה נתן לנו את התורה, והיא מונחת לפנינו ואנחנו צריכים לזכות במתנה שלפנינו, עלינו לעשות קנין כדי לזכות בה, והקניין נעשה במסירות נפש. הכהנים, מנהיגי עם ישראל, צריכים מאידך למסור נפש בעד צאן מרעיתם. "וזוהי הנהגת הכהונה, שכלל ישראל זוכים למנהיגים שמוסרים נפשם עבור העם ומורים את הדרך. ובדורנו, הורו גדולי ישראל שליט"א כי הדרך היא לימוד ההלכה, כל כלל ישראל, בכל מקום שהם, כולם יחד באחדות".