הרב צבי וינברג
"כֹּה תְבָרֲכוּ אֶת בְּנֵי יִשְֹרָאֵל… יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ" (במדבר ו ,כג-כד)
בגמ' ברכות (נה:) מובא: הרואה חלום ולא ידע מה חלם אם חלום טוב או חלום רע, ונפשו עגומה עליו יעמוד לפני הכהנים בשעה שעולים לדוכן ויאמר תפילת רבונו של עולם לחלום.
ובס' תורת חיים (לרבי אברהם חיים שור זצ"ל – בבא קמא נה.) מבאר את הקשר שבין ברכת כהנים להטבת חלום:
"חלום הוא אחד מששים בנבואה, וברכת כהנים כדמות נבואה היא, שהכהן העולה לדוכן לברך את ישראל הרי הוא כמתנבא והשכינה שורה עליו ומהאי טעמא אמרו חז"ל שאין להסתכל בכהנים בשעה שנושאים כפיים.
וכיון שהחלום הוא אחד מששים בנבואה, לכך מי שראה חלום רע מתבטל הוא בששים כדרך כל דבר רע, ויפרש חלומו בשעה שחלה עליו הנבואה, כדי שתתערב נבואתו הקטנה בתוך הנבואה הגדולה, ותתבטל בששים ותהפך להיות ברכה.
וזהו שיש בברכת כהנים ששים אותיות, רמז לחלום רע שמתבטל בששים חלקים של הנבואה הגדולה", ע"כ.
(קב ונקי)