הרב צבי וינברג
"וַתִּקַּח רִבְקָה אֶת בִּגְדֵי עֵשָׂו בְּנָהּ הַגָּדֹל הַחֲמֻדֹת… וַתַּלְבֵּשׁ אֶת יַעֲקֹב בְּנָהּ הַקָּטָן" (בראשית כ"ז, ט"ו)
וצריך להבין מדוע דווקא כאן מוזכר עשיו "כבן הגדול", ויעקב "כבן הקטן" (ועיין רמב"ן).
וכתב בצרור המור: "להודיענו הנס הגדול שנעשה עמו שהיו הבגדים של עשיו בנה הגדול, והלבישה אותם ליעקב בנה הקטן והיו הבגדים מתקטנים מעצמם ונעשים כמידת יעקב כאילו נעשו בשבילו, וזה כעניין שנאמר אצל שאול שהיה ארוך משכמו ומעלה ונעשו לדוד כמידתו כאילו היו שלו כמו שפי' רש"י (שמואל א' יז, לח)".
***
החיד"א בחכמת אנך, מביא מחז"ל שהבגדים היו מעור הלויתן, ופירשו רבני אשכנז ז"ל דאיך לבש יעקב את בגדי עשיו, הא בגדי עם הארץ מטמאין? ולזה אמרו "החמודות" שחמד מנמרוד שהם מאדם הראשון שעשה לו ה' מעור הדג, ועור הדג אינו מטמא.
ולפי זה אתי שפיר מה שכתב התרגום "ית לבושי עשיו ברא רבא דכייתא" – פירוש: טהורות.
(קב ונקי)