דברי רשכבה"ג, מרן שר התורה, הגר"ח קניבסקי שליט"א, שהובאו בשמו ובנוכחותו
"חייבים להקפיד מאד לקבוע כל יום עיתים לתורה – חוק ולא יעבור ולשמור מאד על העיניים ולא להיות בשום חדרים שיש בהם מכשירים טמאים, הכל בדיוק כמו שצריך להיזהר בתוך הזמן, שלפעמים בראיה אחת או מחשבה טמאה – יכולה להרוס את כל החיים!!"
"הנה אני הייתי אומר שצריך לבטל לגמרי את 'בין הזמנים' והנופשים והדומים להם. כלום ניתן 'בין הזמנים', אלא כדי להרגיע את המוח, שנתייגע בתורה כל ה'זמן' כמו שכתב הרמב"ם, וכל זה כמעט לא שייך בזמנינו. מ"מ כל הנופשים חייבים להיזהר מאד, שלא להפסיד את כל מה שהם קיבלו ב'זמן', את הדרגות שהגיעו אליהן ע"י עמל התורה, ולכן חייבים להקפיד מאד לקבוע כל יום עיתים לתורה – חוק ולא יעבור, כמו שכתב השו"ע באו"ח סי' קנ"ח ובמשנ"ב שם, ולשמור מאד על העיניים ולא להיות בשום חדרים שיש בהם מכשירים טמאים, הכל בדיוק כמו שצריך להיזהר בתוך הזמן, שלפעמים בראיה אחת או מחשבה טמאה, יכול להרוס את כל החיים, כדאי' בירושלמי חגיגה בפ"ב והיה אותו הריח מפעפע בגופה באירסה של הכינה. להקפיד על כל דיני תפילה המבוארים בשו"ע או"ח סי' צ', כגון להתפלל דווקא עם מניין, ושתהייה ברכת כהנים וקריאת התורה מתוך ס"ת כשר, והפטרה מתוך נביא מתוך קלף, ולהשתמש בחשמל ומים כשרים בשבת".
"עוד צריך לדעת, להיזהר מאד מלעשות דברים שיש בהן חשש סכנה, כי בחודש אב עד ר"ח אלול ריע מזליה ח"ו כדאי' במ"ב ר"ס תקנ"א".
"ונזכה ע"י זה להרבות כבוד שמים ולזכות לגאולה השלימה בב"א".
מתוך דברי רבינו מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א במשא המרכזי:
"חשוב מאד לדעת את המעלה של בחורי ישיבה שעוסקים בתורה, שהתורה שלהם מגינה על כל עם ישראל, בארץ ובחוץ לארץ".
"מעשה שהיה עם הצדיק הידוע מנתיבות זכרונו לברכה, שבאו מאנשי הצבא לבקש ממנו ברכה לפני פעולה צבאית מסוכנת, והוא שאל אותם מתי צריך לעשותה, ואמדו לו בשתיים בצהריים. אמר להם: 'זה לא הזמן המתאים, כי אז בישיבות זה שעת מנוחה, ואז אין זכות התורה שעוסקים בתורה. חכו עד ארבע, בארבע כבר כולם עוסקים בתורה…'. זה כוח זכות התורה".
"הגמרא אומרת שעם ישראל הוא שה אחד בין שבעים זאבים, והקב"ה מצילנו מידם, בכל דור ודור. ובאיזו זכות? – רק זכות התורה זה מה ששומר אותנו!".
"'בין הזמנים' זו בעיה, נמצאים לא בסביבה של תורה. חוזרים הביתה, הרחוב הוא לא רחוב של תורה. חשוב שיהיה ניכר על הבחור שהוא אותו בן תורה כמו בישיבה. העוסק בתורה, צורת הדיבור שלו היא אחרת, דיבורו בנחת עם הבריות. בזמן שאדם קורא ושונה ודיבוריו בנחת עם הבריות וכו', מה הבריות אומרות עליו? אשרי מי שלמד תורה, אשרי אביו שלימדו תורה, אשרי רבו שלימדו תורה – הוא מקדש שם שמים, כי כולם רואים מה זה בן תורה".
"מעשה שהיה לפני הרבה שנים, בתל אביב. זוג חילוני עמדו לפני קיוסק שמוכרים שם שתייה. בחור ישיבה ניגש וקנה שם כוס שתייה ושתה כמו בן ישיבה, כמו בן תורה. הם ראו איך הוא שותה, לא זולל וסובא, וחזרו בתשובה. בלי שום פעילות, בלי שום כוונה, הוא זכה להחזיר בתשובה שני יהודים!"
"אנחנו זקוקים לזכויות! יש חשש לגזירה של גיוס, ובלי זכות התורה מי יודע מה יהיה! צריך זכות התורה, ובזכויות אלו מקבלים זכות להמשיך ללמוד תורה".
"אנחנו צריכים לדעת עוד דבר, כל אחד מאיתנו יכול להיות בקי בש"ס, אני מכיר בחור צעיר שהוא יודע ש"ס, על ידי ניצול הזמן! יש בזבוז זמן על סקרנות, על דבר שלא נרגע למעשה: ובדברים שאין בהם שום תועלת, כל מיני חדשות: מה נעשה עם גזירת הגיוס, מה נעשה בממשלה וחברי הכנסת, ומה נעשה בחוץ לארץ, דברים שלא נוגעים למעשה. זה הכל בזבוז זמן! בזמן הזה אפשר לגמור ש"ס!".
"נזכה כולנו, כל אחד ואחד מאתנו, להתחזק בכל מה שצריך חיזוק, ויהיה לנו סייעתא דשמיא לזכות גם להגן על כל הדור".
(יתד נאמן | יום רביעי ו' מנחם אב תשע"ח)