הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א מספר על מרן הגר"ש וואזנר ומרן הגר"ח גרינימן זכר צדיקים לברכה
מי שזוכה לעמוד ולו פעם אחת ליד שני המאורות הגדולים שעזבונו לאנחות, מרן הגר"ש וואזנר ומרן הגר"ח גרינימן זכר צדיקים לברכה, ראה אור גדול, אור שהאיר לכל העולם כולו.
גם רבינו הגאב"ד רבי שמואל וואזנר, וגם רבי חיים גרינימן, פניהם האירו וקרנו מאור החכמה והבינה שניתנה להם. לבד מחוכמת התורה עצמה שהיתה בהם להפליא, קיבלו שני הגדולים הללו מתנת אלוקים להבין ולהשכיל גם בחוכמת הרפואה, שנשאבה כמובן מעוצמת היגיעה בתורה.
הרופאים הבכירים ביותר עמדו משתאים ונדהמים מגודל חוכמתם של שני האישים הנ"ל. אספר כאן לתלמידי החכמים שנתאספו בבית המדרש, מעשה שהייתי עד לו, אצל מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל, ובו ניתן היה למשש את חוכמת- האלוקים שהיתה בו.
המעשה ארע עם חולה אחד בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, שהרופאים הסתפקו האם לנתחו, אם לאו. השאלה הובאה בפני מרן זצ"ל, שכיהן כיו"ר וועד ההלכה של בית החולים. הרב וואזנר שמע את ההתלבטות הניח ידיו הקדושות על עיניו, וחשב, וחשב.
'אני אומר שהחולה יבדוק את מזוזות- ביתו', פסק לפתע, כנגד כל הגרסאות הרפואיות.
בני ביתו של החולה עשו כמובן כהוראתו של הגאב"ד, ועד מהרה נתגלה שבמילה 'בלבבך' באחת המזוזות, האות 'ך' היתה נראית כמו האות נו"ן סופית, ולא היה צריך לגדלותו הנוראה של הגר"ש וואזנר כדי לפסול את המזוזה ההיא...
יותר ממה שהיה כאן 'מופת', צריך לומר שכאשר מצטרף לסוגיה כזו פסק- הלכה שיצא מפיו של מרן זצ"ל, הרי ברור שכך פוסקים גם בשמים. וכשאמר 'לבדוק את המזוזות' , קבע פסק זה את המציאות בשטח, וכשאמר שאם יחליפו את המזוזה, ויקבעו מזוזה כשרה, תסור הבעיה, פסקו כך גם בשמים, כי 'פסק' לא מתחלק לשניים, ובשמיים מקיימים את הפסק כולו.
עקבתי אחרי היהודי הזה במשך שנים רבות, וראיתי שהוא אכן הבריא לחלוטין, ואי אפשר היה להכיר בו את החולי הקשה שעבר עליו.
גם הרופאים התפעלו .
תכונה פלאית זו היתה גם אצל מרן הגר"ח גריינמן זצ"ל, שאלפים נושעו מעצותיו והדרכותיו. מדי יום ביומו אפשר היה לראות עשרות רבות של יהודים מצטופפים ליד דלת ביתו וחדר לימודו ברחוב רב אסי, וכאמור גם אנשי המקצוע הרופאיים הידועים ביותר נותרו המומים לנוכח ידיעותיו המרובות, שנבעו רק כתוצאה מהיגיעה בתורה.
(מתוך קול ברמה)
לא נמצאו פוסטים