מהלכות 'הוצאה' הנוגעות לביגוד
* מותר לאדם לצאת בשבת לרשות הרבים כשהוא לבוש בבגדים זהים זה על גב זה, כגון כמה חולצות; בין אם עושה כן מפני הקור, ובין אם עושה כן כדי להעביר בגדים ממקום למקום.
* לדעת השולחן ערוך, מותר לחגור בשבת ברשות הרבים שתי חגורות זו על גב זו; ולדעת הרמ"א – אסור. אולם, אם לובש מספר בגדים, מותר לכל הדעות לחגור כל אחד מהם בחגורה נפרדת.
* כפפות נחשבות כבגד, ומעיקר הדין מותר לעטותן בשבת ברשות הרבים; אך יש אוסרים, מחשש שיסיר את הכפפות ברשות הרבים, ויטעה ויטלטלן ארבע אמות. וראוי להחמיר.
* בגד שיש בו 'מתלה', דהיינו לולאה המיועדת לתלות באמצעותה את הבגד, ונקרע בצדו האחד – אם דעתו לתקן את המתלה, אסור ללבוש את הבגד ברשות הרבים, ואם אין דעתו לתקנו מותר ללובשו.
* בגד שתפורים בו כפתורי 'רֶזֶרְבָה', דהיינו כפתורים המיועדים לשמש כתחליף במקרה שיפול אחד מכפתורי הבגד – יש אומרים שהכפתורים טפֵלים לבגד, ומותר ללובשו ברשות הרבים; ויש חולקים.
* מי שיש בידו שבר וזקוק למתלה 'משולש' הנתון על הצוואר כדי להחזיק את ידו במאוזן – רשאי לצאת עם המתלה לרשות הרבים.
* יש אומרים שאסור לחבוש בשבת ברשות הרבים כובע שאינו מהודק היטב לראשו, משום שחוששים שהרוח תעיף את הכובע מראשו, ובשעת הרמתו יטעה ויטלטלנו ארבע אמות. ו'מהודק היטב', פירושו שאין בכחה של הרוח המצויה במקום זה ובעונה זו, להגביה את הכובע מעל הראש; וזאת, אף בשעה שהרוח אינה נושבת.
* כובע בעל שוליים ברוחב טפח, העשוי מחומר קשיח, ונועד לצֵל, כגון 'כובע שמש' וכדומה – אסור לחובשו בשבת משום איסור דרבנן של עשיית 'אהל עראי'.
הטיפול בבגד רטוב בשבת
* בגד רטוב, אסור לסוחטו בשבת, משום איסור 'מלבן', דהיינו שפעולה זו היא חלק מפעולת הכיבוס של הבגד. ומטעם זה אסור גם לנער את הבגד הרטוב כדי להפחית את כמות המים הספוגה בו.
* חכמינו ז"ל אסרו לטלטל בשבת בגד הספוג במים, מחשש שיסחטוהו. ובַּד שאין מקפידים שלא יהיה ספוג במים, וכגון מטלית ניקוי – אין לחשוש שיסחטוהו, ומותר לטלטלו.
* חכמינו ז"ל גזרו שלא לשטוח בשבת בגד רטוב לייבוש, או לתלותו כדרך שתולים כביסה רטובה בימות החול. וטעם האיסור, מפני 'מראית העין', שלא יחשדוהו שכיבס את הבגד בשבת.
* מי שטבל ורחץ בשבת (באופן המותר, ראה שו"ע שכו), רשאי להתנגב במגבת, ורשאי לטלטל את המגבת לאחר שהתנגב, אף אם היא רטובה לחלוטין.
* הרוחץ או טובל בשבת, וכן הרוחץ את ידיו – אסור לצאת לרשות הרבים כשהמים טופחים על גופו וידיו, כיון שמוציא את המים מרשות היחיד לרשות הרבים, ומטלטל אותם.
* אם נפלו תפילין על הארץ בשבת, חובה להרימן. ויש שהורה במקרה כזה להחליט שחפץ לָשֶׁבֶת במקום שבו נפלו התפילין, כדי שטלטולן יהיה לצורך שימוש במקומן, כדין 'כלי שמלאכתו לאיסור'.