הרב צבי וינברג
"בִּנְיָמִין זְאֵב יִטְרָף בַּבֹּקֶר יֹאכַל עַד וְלָעֶרֶב יְחַלֵּק שָׁלָל" (בראשית מ"ט, כ"ז)
בפירוש רבנו אפרים ז"ל על התורה, כתב שפסוק זה שמתחיל באות "ב" ומסיים באות "ל", מרמז על ל"ב שיניים שיש לישראל. [ועי"ש מה הקשר בין בנימין זאב – לשיניים]. וכן מצינו ב'מגלה עמוקות' (אופן קס"ד) שכתב שמספר ל"ב שיניים יש רק לישראל.
וכ"כ במדרש תלפיות (לרבי אליהו הכהן זצ"ל בעמח"ס שבט מוסר – ערך אברים ח"א עמ' לד) קבלתי שדווקא לישראל יש ל"ב שיניים, אבל לאומות העולם יש ל"ג. ותמה על זה דא"כ ח"ו יכולים לומר שיש ב' רשויות ומי שברא לאלו לא ברא לאלו, וכן תמה, שמי שהתגייר וישאר עם ל"ג שיניים יהיה לו לבושת וכלימה, וזה יגרום מניעת הגרים מלהיכנס תחת כנפי השכינה.
על השאלה הראשונה כתב ליישב שכיון דההבדל בין גוי ליהודי הוא בדבר מועט ומכוסה אין מקום לכופר להביא ראיה מזה, משום שיאמרו לו שאם כדבריך היה צריך לעשות שינוי במקום יותר בולט וגלוי אלא מוכרח שרשות אחד ברא לכולם. ועל השאלה השניה כתב, שכיון שהשיניים אינן גלויות אין מגיע לגר בושה מזה כיון שאין זה דבר שנראה לעיניים.
וכתב שהטעם ידוע לפני הקב"ה מדוע חילק בין גויים ליהודים במספר השיניים, ע"כ.
ודבר פלא הוא, שהרי במה שידוע לנו כיום, אין חילוק בין גוי לישראל במספר השיניים ולכולם באופן רגיל יש ל"ב, וצ"ב בכוונתם, ואולי נשתנו הטבעים.
(קב ונקי)