מי אמר את המשפט הבא: "לפני הניתוח פשוט לא ראיתי – היה תענוג"… את התשובה תקראו אי"ה בגיליון 'לקראת שבת'; אך מה שברור הוא, שמילים כאלו יכולות להיאמר רק על ידי יהודי שבשבילו "כל יציאה לרחוב היא כניסה לשדה הקרב על קדושת העיניים!" – כפי שאכן התבטא אותו צדיק בעצמו. ומה נאים הדברים לימי השובבי"ם, המעניקים לכל יהודי את ההזדמנות להתקדש ולהיטהר, כפי שתקראו בגיליוננו השבוע, בו מוקדשת יריעה נרחבת לעובדות מגדולי ישראל על ענין קדושת העיניים ועל מעלת הלימוד ברציפות בשבועות השובבי"ם.
מה הן שתי השאלות ששאל הגר"ש שקאפ זצ"ל את הבחור שהגיע להתקבל בישיבת גרודנא, שהתשובות עליהן היו ארוחה חמה ומיטה מוצעת? מי היה האורח שהסטייפלער זצ"ל וזוגתו הרבנית ע"ה סחבו עבורו מזרן וכלי מיטה כשהחזו"א צועד לפניהם להראות להם היכן להניחם? ואילו סיפורים סיפר אביו של הגר"ש ברעוודא זצ"ל לילדיו לפני השינה?
וגם: בשבוע בו אנו קוראים בתורה את הפסוק "ולא ייתן המשחית לבוא אל בתיכם לנגוף", נקרא על פרק תהילים המסוגל להירגע מלחץ, על סגולה מיוחדת נגד פחד, ומה היא העצה להיות שרוי בשמחה כל היום – בתוך יריעה מיוחדת ומרתקת על סגולות שונות ממרן הסטייפלער זי"ע.
נקרא גם על המחנך שסיפר לתלמידיו על דברי האמונה שיצאו מפיו של האסטרונאוט הראשון על הירח, כשלפתע נעמד אחד הזאטוטים וצעק: "א משוגענער" (משוגע)… ועל היהודי שהגיע לשאול את הרב האם מותר לנקות בעקיטשע שהתלכלך בשבת – ובמקום תשובה קיבל בעקיטשע חלופי בהשאלה.
אחד הסיפורים המיוחדים המופיעים השבוע בגיליון הוא, על הרגע בו נולד שמה של הישיבה הירושלמית המפורסמת 'קול תורה'. זה היה בפוניבז' שבחו"ל, בשעת לילה מאוחרת, שנים רבות לפני שרעיון הקמת הישיבה נפל בכלל במוחו של מייסדה… ויתר הפרטים הלא הם כתובים על דפי הגיליון, לצד יריעות נוספות ומאלפות מהליכותיהם של גדולי ישראל, נושאים הלכתיים מהדף היומי, תקצירי הדף היומי בהלכה, וגם בירורים הלכתיים בדיני ברכת הפירות לקראת יום ט"ו בשבט הקרב ובא.