בשולחן ערוך כתב שבליל פסח שחל בשבת אין מברכים ברכת 'מעין שבע', הנאמרת בליל שבת לאחר אמירת 'ויכולו', כיון שסיבת תקנה זו היתה לשמירה מן המזיקים, וליל פסח 'ליל שמורים' הוא, המשומר מן המזיקים. ואם טעה החזן והחל באמירת הברכה - יש מהאחרונים שכתבו שכיון שלדעת פוסקים רבים צריך לומר ברכה זו גם בליל פסח שחל בשבת, על כן יש לסיים את הברכה, כדי שלא תהיה פתיחת הברכה לבטלה. ויש שהורה שלא לסיים את הברכה, משום שלדעת השולחן ערוך והסוברים כמותו תהא חתימת הברכה לבטלה. ויש שכתב כי יתכן שכדאי לסיים את הברכה ללא הזכרת שם ה'; והוסיף, שאם נזכר מיד לאחר אמירת השם בתחילת הברכה יסיים "אשר קדשנו... לקרוא את ההלל", וכמנהג לומר 'הלל' לאחר תפילת ערבית בליל פסח.
(שו"ע תפז, א; ביאורים ומוספים 'דרשו', 8)