ספרים שהשתמשו בהם בשעת אכילה או שרגילים לקרוא בהם על שולחן האכילה, וכן סידורים ותהילים וכדומה, המונחים בקביעות בתיק – יש לבדקם ביסודיות דף דף (למעוניינים להשתמש בהם בפסח).
שאר ספרים שבארונות: מנקים היטב מעליהם ומאחוריהם, בעיקר המונחים בארונות הסמוכים לשולחן האוכל (ואין די רק בניעור הספר בפתיחתו וסגירתו פעם-פעמיים, שאין בזה אלא גזל שינה, לנוהג לעשות זאת על המרפסת באישון לילה).
ויש שכתב שלא ראינו לרבותינו שנהגו לבדוק הספרים קודם הפסח, וכיוון שמבטלים החמץ שוב לא חוששים לפרורים, דלא חשיבי (דברי הגאון רב"צ אבא שאול בשו"ת אור לציון א, ל"ב; וכן כתב הגר"ע יוסף זצ"ל בהגדת חזון עובדיה בדיקת חמץ, ד). וכן הוא ב'הליכות שלמה' (פסח ה, ו): "וכן נהג רבנו למעשה שלא בדק הספרים".
אמנם, מרן החזון איש והגרי"י קנייבסקי זצ"ל ניקו את אותם ספרים שרצו להשתמש בהם בפסח, באופן יסודי, כבר כמה ימים לפני פסח, ואת שאר הספרים כיסו ("עושה לו מחיצה") וכללום במכירת חמץ – "וכן הדבוק בספרים" (אורחות רבינו פסח, כ"א).