הרב צבי וינברג
"וְעָשִֹיתָ בִגְדֵי קֹדֶשׁ לְאַהֲרֹן אָחִיךָ לְכָבוֹד וּלְתִפְאָרֶת" (שמות כ"ח, ב')
בשו"ת "תורה לשמה" (לבעל הבן איש חי סי' צט) נשאל מאדם שיש לו בגד לשבת חדש, אך הוא מעט קצר עליו ואינו כמידתו, ורוב העולם אינם לובשים בגד קצר כזה, אך ימצא קצת בני אדם שלובשים בגד קצר כזה.
ויש לו בגד נוסף של שבת שהוא כמידתו ממש, אך הוא ישן – איזה מהם עדיף ללובשו לכבוד שבת, כי יש אומרים לו החדש עדיף ואע"פ שהוא קצר מעט, ויש אומרים לו הישן עדיף משום שהוא כמדתו. ופסק שם, שילבש את הבגד שהוא כמידתו והוא המובחר לכבוד שבת, ואע"פ שהוא ישן, כי בגד קצר גרוע יותר.
והביא לזה ראיה מהרמב"ם (פ"ח מכלי המקדש ה"ד ומקורו בזבחים דף יח') שכתב: בגדי כהונה מצוותן שיהיו חדשים נאים ומשולשים כדרך בגדי הגדולים, שנאמר לכבוד ולתפארת, היו מטושטשין או מקורעין או ארוכין יתר על מדתו או קצרים פחות ממדתו, או שסלקן באבנט ועבד עבודתו פסולה, היו משוחקין (ישנים) או שהיו ארוכים וסילקן באבנט, עד שנעשו כמידתו ועבד עבודתו כשרה.
מוכח שבגדים קצרים גרועים יותר מבגדים ישנים, שבישנים עבודתו כשרה בדיעבד, ובקצרים עבודתו פסולה.
(קב ונקי)